Waarom een link plaatsen op een no-follow website/weblog en heeft het nog wel zin?

Steeds meer website-eigenaren besluiten hun sites te voorzien van no-follow tags op de externe links. Met als gevolg dat je als webmaster geen hogere pagerank kan krijgen als je je link op die no-follow site plaatst. Waarom no-followed iedereen zijn websites en heeft het dan nog wel zin om je eigen website te promoten. De links worden toch niet gevolgd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Nofollow wordt nog steeds gebruikt voor weblogreacties, betaalde links en links naar bijvoorbeeld zoekresultaten.

Links in weblogreacties zijn moeilijk te beoordelen op kwaliteit, dus je wilt niet gratis PageRank uitdelen aan sites die je niet vertrouwt. Omdat iedere website 'verantwoordelijk wordt gehouden' voor externe links, is het verstandig om nofollow op blogreacties te zetten.

Google waarschuwt voor het plaatsen betaalde links met de bedoeling om PageRank 'in te kopen'. Gebruik daarom nofollow op betaalde links.

Links naar zoekresultaten hoeven niet gevolgd te worden door Googlebot, omdat de informatie op pagina's met zoekresultaten geen meerwaarde hebben voor Google.

Wil je nofollow gebruiken voor PageRank sculpting dan is dat helaas niet meer mogelijk (voor zover dat al een zinnige bezigheid was).