Welk anti virus programma kies jij? en waarom?

Is het nou nodig om 50.= uit te geven aan een jaartje virusbescherming van o.a. Panda, Norton of Kasparsky??

Of weten jullie iets wat goed werkt en niet zo duur is?

AVG (gratis) bijvoorbeeld? of krijg je daar juist aleen maar virussen van binnen? dat is dus niet de bedoeling...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik ben helemaal blij met AVG Free, nooit gedonder mee. Het heeft geen noemenswaardige effecten op de prestaties van mijn computer (had ik bij Norton wel, in negatieve zin), terwijl het tot nu toe alles tegenhoudt. Dagelijks automatische update, en dagelijks automatische scan van de hele computer. Ook scant hij de pagina's in zoekmachineresultaten nog voor je ze opent, en zet er een icoon naast over hoeveel risico je loopt met het bezoeken van die site.

Laatst heb ik voor de zekerheid een online virusscanner (Bitdefender, was me aangeraden) over mijn computer heengehaald, en die bevestigde dat mijn computer helemaal schoon is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Ik heb nod32 gratis ,klein en goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik Avg,anti virus programma bevalt me goed,kost niets,en niet te veel openen wat niet nodig is.
tot op heden geen last gehad,heb zelfs 3 maanden zonder anti virus programma gedraaid en dat ging nog goed,maar wel opletten wat je opent en download.
het is echter Niet aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik ook AVG Antivirus, maar ik moet zeggen dat ik zelden een virus op m'n laptop gehad heb.

Welk virusprogramma je ook gebruikt, het merendeel ligt toch aan jezelf. Bekijk de links van sites op Google voordat je ze opent; ken je de site? Geeft je virusscanner aan dat de site veilig is? Heeft het een vreemd adres?

Hetzelfde geldt voor downloads en applicaties die je installeert. Vertrouw het niet direct wanneer er wordt aangegeven dat de publisher onbekend is.
Download niet zomaar alles wat je tegen komt, maar ga hierbij ook eerst na van welke site het komt, of je er eerdere ervaringen mee hebt en waar de download vandaan komt.

Met AVG zelf heb ik nooit problemen gehad. Hij funtioneert netjes zonder mij 'lastig te vallen' bij alles wat ik doe, en zodra er een virus binnen komt is hij er zo mee verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ClamWin Free Antivirus. Dat heeft onze systeembeheerder op kantoor ook op alle PC's geïnstalleerd. http://www.clamwin.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik AVG Free. Doet alles wat je wilt, kost niets, werkt zonder dat jij het merkt, en het maakt je computer niet zo traag als Norton.

(Op mijn laptop heeft mijn werkgever Norton geïnstalleerd. Ik heb geen rechten dat uit te zetten. Gevolg is dat mijn laptop regelmatig geen tijd voor mij heeft, omdat hij het te druk heeft met virusscannen.)

Andere programma's die steevast als 'zeer goed' uit de tests komen zijn clamwin en nod32.

Toegevoegd na 35 minuten:
Bedenk wel dat JIJ de allereerste verdedigingslinie tegen virussen bent.

Elke keer dat je virusscanner een virus detecteert, moet je dus niet denken "Oh, wat goed, dankjewel lieve virusscanner". In plaats daarvan moet je denken "Oh, wat ben ik stom geweest, ik heb geprobeerd een virus naar binnen te halen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik Norman AV, voor 3 pc's en 3 jaar, Ik denk ongeveer EUR 90, dat is dus EUR 10 per pc per jaar.
Zeer tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf op aanraden van een aantal mensen Norton geïnstalleerd. Als ik had geweten dat gratis programma's ook zo goed waren had ik dat niet gedaan. Ik laat nu de licentie verlopen en neem wel een gratis virusscanner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avira Antivir heeft een prima freeware versie van hun virusbeschermer.

Er is helemaal niks mis met gratis virusbeschermers. Zodra er eentje de boel zou misbruiken, zou het gedaan zijn met dat bedrijf. Het nieuws zou als een lopende vuur over het internet verspreiden. Gratis software geven meestal geen extra bescherming tegen spyware of adware. Voor die extra funtionaltiteit moet je vaak bijbetalen. Al zijn er natuurlijk gratis versies van deze programma's te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avira komt na een tijdje wel met een hinderlijke pop-up of je niet een voor een vol pakket wil betalen.
Ik gebruik G-data een zeer onbekende virusscanner maar kwam als beste uit de test bij de Consumentenbond. Zeer tevreden erover. Het is even kijken hoe het werkt maar het doet echt alles wat ik wil en alles valt in te stellen. Daarnaast is hij zeer sterk in wat hij vindt en tegenhoudt. In het begin heb ik er voor gekozen alles handmatig toestemming te geven en nu weet ik zeker dat er niets binnenkomt of opstart zonder mijn toestemming.

Helaas mag ik de uitslagen niet posten omdat het alleen zichtbaar is voor betaalde leden en ik kan gedonder krijgen als ik het toch online zet voor iedereen, helaas.

Bij vrienden zet ik er standaard AVG free op als ik hun pc opnieuw installeer. Een goed programma en klein qua geheugenverbruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb AVG en werkt prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik al jaren AVAST freeware, extra bescherming voor je computer is om af en toe spybot search en destroy te gebruiken ook gratis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik MacAfee omdat het gratis bij een XS4ALL account zit en dat ook nog voor 3 pc's.
14 jaar geleden
Panda Global Protection...

Al drie jaar een tevreden gebruiker. M.i. is het de meest uitgebreide anti-virus programma. En hiernaast ook nog betaalbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens en gebruik zelf ondertussen ook alweer 3 jaar trouw de panda.
Helemaal geen...want Linux
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebrui Avira Antivir. Gratis en nooit last van rottigheid op me PC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf gebruik ik Avast.

Ik ben helemaal klaar met Norton en McAfee. Wat een rot programma's zeg. Ik wil alle controle, dus ik wil ook horen dat er een virus is en de keuze krijgen wat ik ermee wil doen.
Niet gewoon weggooien zoals deze pakketten doen.

Waarom: Ten eerste is hij gratis. Ten tweede omdat hij zichzelf automatisch voorziet van de laatste virusdetecties en programma updates. Als laatste omdat ik controle hou.

Hiernaast gebruik ik nog Spybot. Om de deuren in mijn computer dicht te houden.

De Windows Firewall blijkt ook voldoende.

Dit alles is mijn volledige security maatregelen. Met 2 wekelijkse partitie backup (met driveimage XML) en 2 backups totaal terugval, kan ik elke systeemcrash en virusinfectie de baas.

Alles gratis als freeware te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AVG free .. nog nooit een virus gehad ondanks dat ik wel risicovolle bestanden binnenhaal af en toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avira
http://www.free-av.com/en/trialpay_download/1/avira_antivir_personal__free_antivirus.html

Doorstaat alle test met een rapportcijfer van 97%.
AVG bijvoorbeeld heeft slechts een cijfer van 84%.

Avira doorstaat de leaktest probleemloos terwijl andere , zelfs betalende anti-virusprogramma's, steken laten vallen.

En het beste van al is, is dat Avira gratis is en weinig systeembronnen nodig heeft. Het draait op je computer zonder dat je het beseft.

Ik gebruik Avira al meer dan 5 jaar. Een zeer goed alternatief voor al die dure anti-virus programma's waar je niet alleen het programma zelf moet kopen, maar ook jaarlijks een paar euros kunt neertellen.

Dit is allemaal niet nodig bij de gratis antivirus Avira. Ik ben er super content over en dit al 5 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Download gerust de gratis versie en niet de full-version. Reviews op internet zeggen dat de gratis versie meer dan voldoende is. Echt, de reviews op internet over de gratis Avira liegen er niet om ! Heel goed en gratis! en weinig systeembronnen nodig.
Panda.

-Betaalbaar
-Nooit problemen mee gehad
-Doet alles voor je (op elk gebied zorgt ie ervoor dat je pc veilig is)

En ik ben al bijna 3 jaar tevreden. Het is het meest uitgebreide programma. Ik heb veel geprobeerd. En er is zeker niets mis met de gratis progamma's!! Echt niet. Maar ze zijn lang niet zo uitgebreid.

Naar mijn persoonlijke ervaring dan he? ;)