Is het mogelijk om voor een bedrijf een email te hebben zonder bijv. @gmail.com?

Ik wil een mail account aanmaken voor mijn bedrijf. (op gmail) Ik zou het leuker maar ook handiger vinden om ipv.

* (naam bedrijf)@gmail.com

* (naam van bedrijf@(bijv. Rotterdam).com te hebben.

Weten jullie of dit mogelijk is?

Toegevoegd na 4 minuten:
En het liefst zonder geld te betalen.

Heb je suggesties voor andere mails waarbij dit wel kan(en gratis)
Vermeld dit dan graag in je antwoord

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
5.2K

Antwoorden (5)

Het eerste (jouwbedrijf@gmail.com) is mogelijk indien die naam nog niet in gebruik is. Dan kun je gewoon een gmail-account aanmaken onder die naam. Of in je bestaande gmail-account een alias aanmaken onder die naam; je hebt dan twee gmail-adressen die in dezelfde postbak uitkomen.

Het tweede (jouwbedrijf@rotterdam.com) zal waarschijnlijk niet lukken omdat rotterdam.com al in gebruik is. Dit zal hooguit lukken als (en zolang) de eigenaar van rotterdam.com bereid is een emailadres jouwbedrijf@rotterdam.com te maken en alle post die daar binnenkomt naar jou door te sturen, dan wel jou toegang te geven tot die postbak.

De beste (en mooiste) mogelijkheid is echter @jouwbedrijf.com en/of @jouwbedrijf.nl te maken. Bijvoorbeeld verkoop@jouwbedrijf.com en directie@jouwbedrijf.com . Dat kan door bij een willekeurige aanbieder het domein jouwbedrijf.com te kopen. Je kunt dan kiezen of alle e-mail die naar dat domein wordt gestuurd ook daar wordt opgeslagen, of dat je die e-mail automatisch en ogenblikkelijk laat doorsturen naar een ander (al bestaand) e-mailadres, bijvoorbeeld jijzelf@gmail.com . Voor de mailer is dat het mooiste, die mailt echt met jou@jouwbedrijf.com en dat ziet er professioneel uit. Dat jij de mail binnenkrijgt op jijzelf@gmail.com, daar merkt de mailer niets van. Als jij dan ook nog in staat bent om mail te versturen met als afzender-adres jou@jouwbedrijf.com (en dus niet jijzelf@gmail.com), dan ziet ook het antwoord er mooi professioneel uit.

Toegevoegd na 22 minuten:

Ik zie nu je toevoeging.
Gratis een domein kopen zal niet gaan. Als je gratis wilt, zou je jouwbedrijf@gmail.com of jouwbedrijf@eenanderegratisprovider.com kunnen nemen. Maar dat ziet er duidelijk minder professioneel uit.

Een eigen domein heb je al voor een paar euro per jaar. Als je aan een eigen bedrijf begint, is de professionelere uitstraling die luttele euro's meer dan waard!

Cryofiel
10 jaar geleden
Het gaat niet zonder geld te betalen. Je moet je eigen domein kopen waar email dan bij zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan prima zonder e-mail hoor. Ligt er aan wat je besteld bij welke provider. Je kan alleen een domeinnaam zonder iets bestellen. Je hebt er niet veel aan, maar het kán wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan een domeinnaam zo instellen via DNS settings dat je een andere mailserver gebruikt dan die van de host. Er hoeft niet persee mail bij te zitten.
De meeste bedrijven hebben nu een website (een domein op het web). Dit hangt vaak samen met een eigen e-mail adress.

Bijv: mijnbedrijf.nl

Zij kunnen dan e-mails adressen aan(laten) maken die er dus zo uitzien:

naam@mijnbedrijf.nl
Of bijv: info@mijnbedrijf.nl

One.com is een groot internationaal bedrijf dat aan webhosting doet. Een van hun functies is email hosting. http://www.one.com/nl/e-mail
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan wel jouwbedrijf@rotterdam.com doen mor dat kan niet op gmail maar wel op hotmail.
Maar waarschijnlijk is die naam al in gebruik
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@.com is niet mogelijk op gmail.
wat ik aanraad is om een aparte computer te gebruiken en daar een mail server op te installeren. voor meer info: http://computertotaal.nl/software/22217-uw-eigen-mailserver.html

Toegevoegd na 2 minuten:
ook is het mogelijk om een domein te hosten bij www.dot.tk hier zit een www..nl bij en een @.tk
Bronnen: