Weet iemand hoeveel kwh dit is?

http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B003SOZHRG/ref=mp_s_a_1?qid=1307138272&sr=8-1

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Volgens de tekst is het vermogen 1 mw.

Strikt gezien bestaat dat niet - het zal 1 mW zijn.

(Of 1 MW, maar dat lukt niet met een klein apparaatje en een paar batterijtjes.)

Goed, een vermogen van 1 mW dus. Je vraagt hoeveel kWh (energie) dat is.

Dat hangt ervan af hoe lang je het ding aan laat staan.

Laat je de pen een uur aanstaan, dan levert (of verbruikt) hij een energie van 1 mWh. Dat is dus een miljoenste kWh.

Om er 1 kWh energie uit te krijgen, moet je hem dus een miljoen uur aan laten staan.

--

Maar ergens heb ik het idee dat dit niet de informatie is die je wilt hebben... Laat maar even weten wat je wél wilt weten, dan kan ik je wellicht verder helpen.

Toegevoegd na 6 minuten:

1 mW is bruikbaar in een niet al te fel verlichte omgeving. Heel veel vermogen is het niet.

Kijk eens op onderstaande bron. Dat is zomaar een voorbeeld, er zijn meer verkopers van laserpennen. Maar daar vind je voor 6 euro al een rode pen van 5 mW.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt tog bedankt maar is dit een goede sterkte voor een laserpen
Cryofiel
12 jaar geleden
Zie de toevoeging die ik bij mijn antwoord heb geschreven.