Hoe kan je utorrent sneller laten downloaden ?

Ik heb windows 7 en een standaard draadloos tele 2 modem

Ik ben geen computer exper maar kan er wel iets van als het goed en duidelijk wordt uitgelegd

Alvast bedankt mensen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3K

Antwoorden (11)

Door meer trackers toe te voegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn trackers ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt niet. Aan die trackers hoef je niks te doen. en een tracker is geen persoon, maar een soort onbezoekbare website die alleen uitrekent waar alle uploaders en downloaders zich bevinden..
Het is wel van belang dat het een "working" tracker is.
Iets sneller laten downloaden, ligt aan je internetverbinding en wat de snelheid daarvan is. Bovendien ligt het ook aan hoe groot het bestand is dat je download. Dat kan je zien aan de snelheid van het bestand tijdens het downloaden.
Mocht je sneller willen downloaden, dan zou ik kijken naar je internetverbinding en wat voor abbonnement je hebt. Dus dan moet je je aanbieder bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grootte van een bestand en snelheid van downloaden staan los van elkaar.
Er valt nauwelijks iets van een snelheid verbetering te halen vrees ik
wat wel werk is letten op hoeveel seeders er zijn hoe meer hoe beter
gewoon niet teveel downloaden dus niet teveel torrents tegelijk
je kan nog wat prusten aan achtergrond internet gerelateerde proggie maar verwacht er niet teveel van

Toegevoegd na 1 minuut:
oh je als je draadloos bent kan je beter toch kabel gebruiken
je draadlos halt max 54 mbs
met draad 100 mbs

Toegevoegd na 1 minuut:
oh je als je draadloos bent kan je beter toch kabel gebruiken
je draadlos halt max 54 mbs
met draad 100 mbs
capthavoc
12 jaar geleden
probeer (als dit het geval is) je poort te forwarden (dit kan je zien helemaal rechtsonder het programma;
- bij een groene cirkel is alles ok;
- is het een oranje driehoek is je poot meest waarschijnlijk gesloten;
- is het rood dan is het vaak dat je firewall een torrent grotendeels of helemaal tegenhoudt) voor meer informatie zie www.pfconfig.com

probeer alleen torrents met zoveel mogelijk 'seeds' te
downloaden, dit maakt je download sneller.

als je meerdere torrents tegelijk downloadt, kan je ze ook verschilende prioriteiten geven, zodat de ene sneller
sneller gaat (maar de andere langzamer).

bij opties kan je je uploadlimiet kiezen, als je dit lager zet, gaat je download vaak een beetje sneller, maar
andere mensen die het ook downloaden zullen meest waarschijnlijk een langzamere download hebben.

LET OP!!! sommige torrents, als ze verouderen, hebben ze vaak een slechtere 'conditie' en dit zorgt vaak voor een langzamere download of na een bepaalde percentage houdt het helemaal op!!!
als je op je torrent klikt, en daarna op algemeen (de i met de groene cirkel), en daarna kijkt op beschikbaar, en is een gedeelte gevuld met rode streepjes, dan kan je net zo goed een neuwe torrent zoeken. is het helemal rood (meestal als je torrent net begonnen is met downloaden), dan is het vaak een kwestie van wachten, en gaat het vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utorrent heeft meer met je internetsnelheid te maken dan met je besturingssysteem, plus hoeveel je mensen laat downloaden van jou. Zet de snelheid van dat laatste zo laag mogelijk. verwijder eventueel bestanden die je niet nodig hebt uit de lijst in je torrent venster, zodat niet megaveel mensen dat van jou gaan downloaden, en zo jouw eigen snelheid gewaarborgd blijft. Hoe sneller je internet verbinding is, hoe sneller je download. Bij een snelheid 20 mbit is aardig rap en niet duur bij online.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Upload heeft niks te maken met je download by een symmetrische aansluiting beide hebben " dedicated" data kanalen voor data transmissie. Je upload beinvloed dus NIET je download snelheid.
De snelheid van een torrent downloaden is compleet afhankelijk van de mensen die de bestanden aanbieden, en hoeveel andere mensen zij het op dat moment naar uploaden.

Enige waar je naar kan kijken is of je poort in je modem/router openstaat die bijvoorbeeld uTorrent aangeeft.

Wat je even kan doen is bij speedtest.net kijken wat je maximale downloadsnelheid is en dan de bron even downloaden (ubuntu/linux met +4000 seeds) als ik deze open zit ik binnen een minuut aan mijn max qua snelheid.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als de snelheid van speednet hetzelfde zijn als de snelheid van het downloaden van de ubuntu torrent dan kan je niks meer doen en is alles optimaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de hardwarematige firewall in je modem ook openzetten voor utorrent. Softwarematige firewalls zoals norton en mcAfee etc.. zijn vrijwel nooit het probleem.

Kijk in utorrent bij de preferences welke poort er gebruikt wordt. Pak dan het boekje van je modem erbij en zoek de webpagina van je modem op. is een lokale website met alleen maar nummers. Daar kun je dan voor utorrent datzelfde poortnummer open zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet sowieso de torrents die je binnen gehaald hebt allemaal stoppen met uploaden.

Wat ik dan altijd doe en wat best wat scheelt is rechtermuisknop op je torrent die je aan het downloaden bent en dan bij reserveer breedbandte op hoog zetten ipv normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hogere prioriteit geven werkt meestal ook nog wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook ben je totaal afhankelijk van het P2P netwerk. Dus hoe meer mensen het bestand delen, hoe sneller het bij jou gaat, en vice versa. En kwa internet abbo: als je een abonnement hebt van 16 mBIT, dan is je maximale downloadsnelheid: 2 MB. 1 bit bestaat uit 8 bytes. Dus ga niet meteen je internet abonnement omgooien, want de kans ik groot dat je er niets mee opschiet. En wat betreft poorten opengooien, kan alleen maar gedonder opleveren. Zodra jij download, staan de goede poorten open. Dus ook erg mee uitkijken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 7 gebruikt zown 20% van je internet bandbreedte om te zoeken naar eventuele updates van het OS ( vandaar die vervelende " computer niet afsluiten bezig met update installeren ). Windows houdt ten alle tijde deze 20% bezet terwijl dit eigelijk niet nodig is. Het scheelt zown 50 kbps als dit staat uitgeschakelt. Dit kan makkelijk worden aangepast, check Google voor alle stappen. Succes