Mijn 8 jaar oude pc wordt steeds trager wie weet versnellingssoftware?

Ik gebruik firefox
heb 8 jaar oude pc
ik defragmenteer, ik doe schijfopruiming
heb goede anti-virus en mailware bescherming
heb het opstarten bekort
is er een superslim progamma dat mijn pc kan versnellen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K
jc54
14 jaar geleden
Nieuwe, moderne P.C. aanschaafen. Deze van 16 hoor over de ballustrade kieperen en de zwaarekracht zijn werk laten doen. Dan versnelt hij tijdens zijn laatste vlucht.

Antwoorden (15)

Ik werk al lange tijd met CCleaner en ben er erg tevreden over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows er af, Ubuntu of Xubuntu Linux er op.
Kost niks en je hebt weer een supersnelle en stabiele PC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
... die helaas voor de gemiddelde gebruiker niet nuttig meer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zodra ik (Zylom) spelletjes kan doen met Ubuntu doe ik dat zeker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel die tijd is voorbij, dat je met Ubuntu zelf een soort Unix-goeroe moest zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Linux is troep, het is vragen om problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeroen1962 ja Jeroen, dat weten we ondertussen wel van jou. Maar goed dat je niet weet wat er ondertussen overal al voor systemen onder Linux draaien. Over troep gesproken...Vista...dat was nog eens tropen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Linux is een pracht van een systeem, maar nog niet voor iedereen geschikt. Ik zou het mijn moeder bijvoorbeeld niet durven te geven, dat is vragen om problemen. Je moet er echt voor gaan om in de onderliggende techniek te duiken. Niets is meer vanzelfsprekend. Ben je van het type dat het leuk vindt om hier in te duiken, dan is Linux echt een prachtig systeem. Goed in te stellen, draait zonder problemen ook op ouder (trager) metaal, goed te beveiligen, en je kunt er vaak veel meer mee dan met Windows. Overigens, ik draai hier al ruim anderhalf jaar Vista, en ik ben er zeer tevreden over. Die slechte naam komt van de eerste Vista-versies. Die waren bagger, en er was een hoop gewenning nodig om ermee vertrouwd te raken dat je nu ineens *niet* meer alles als Administrator mocht doen. Twee redenen dus die samenspanden om Vista een slechte naam te geven. Dat is nu opgelost. Vista werkt prachtig.
Software wordt nou eenmaal steeds zwaarder, steeds meer versnellingssoftware en of opruimingssoftware op de achtergrond draaien wordt het ook niet beter van.

Ik denk, na 8 jaar, dat het wel eens tijd is voor een nieuwe pc. En anders zou je eens kunnen formatteren zodat je weer een lekker verse Windows hebt en alles weer optimaal werkt.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Pete, ik denk echt dat jouw PC aan 'n welverdiend pensioen toe is.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Superslim programma of een idee is gewoon een nieuwe kopen. !

Die ken je niet versnellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk eerder dat je aan nieuwe hardware moet denken dan aan nieuwe versnellingssoftware. Een pc van 8 jaar is tegenwoordig al heel wat. Software zal hier weinig verandering in brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Ccleaner, gratis tool, werkt perfect. Alhoewel na 8 jaar de PC ook wel op kan zijn.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is nog andere software (freeware) die heel erg goed is:

Advanced System Care

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog iets wat je kan proberen:

Ga naar explorer (niet internet explorer).
Ga naar de C-drive en druk op rechtermuisknop.
Ga naar properties en daar zie je disk cleanup.
Maak je niet ongerust deze disk cleanup gaat overbodige bestanden wegdoen of comprimeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op www.schoonepc.nl
daar staan een tal van tips om je computer een flink onderhanden te nemen waardoor hij sneller gaat werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal mooie adviezen hier hoor, maar 8 acht jaar voor een computer is echt antiek.
Met de huidige software en Internet snelheid e.d. is een computer gemiddeld na 3 jaar aan vervanging toe.
Als het allemaal niet zo nieuw en snel hoeft kan je er wel 4 of 5 jaar mee doen, maar dan wordt het wel tijd voor een nieuwe.
Dus mijn advies, geen moeite meer steken in die oude computer maar gaan kijken naar een mooie aanbieding voor een nieuwe, dan gaat er ook echt weer een nieuwe snelle wereld voor je open!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je door scrolt in dit item,kom je bij gerelateerde onderwerpen. En laat het eerste de beste onderwerp nu zijn: 180 miljoen jaar oude fossiel gevonden! Zo oud is jouw beestje nog wel niet,maar ikheb het idee,dat het computermuseum er blij mee zal zijn. Kunstgrepen helpen niet meer,plunder je spaarrekening en schaf een nieuwe aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Versnellingssoftware: gravitatieversnelling !
oftewel uit raam gooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan jij goed vangen?
Het is pas superslim om alle nieuwe software die je er de laatste jaren opgezet hebt, weer te vervangen door oudere versies van die software.

Dan wordt je pc ineens weer supersnel.

Een pc van 8 jaar oud, kun je indien nooit voorzien van nieuwere hardware, denkelijk vergelijken met een auto van 24 jaar oud.

Als je niet veel eisen hebt, kun je er mogelijk nog vele jaren plezier van hebben. Zorg wel voor een backup.
Als je harddisk een keer de geest geeft, is het echt niet fijn als je al je bestanden ineens kwijt bent!

Een harddisk heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De programma's van tegenwoordig zijn allemaal zwaarder voor het systeem. Dit komt door meerdere functionaliteiten. Als je op een 8 jaar oud systeem een recente virusscanner hebt staan. Ga je hier veel last van ondervinden. De meeste courante virusscanners zij heel zwaar voor het systeem.

Een extra 'versnellingssoftware' installeren daar geloof ik niet in. Dit is enkel een software bij die je systeem load enkel gaat verhogen. Van versnellen is geen sprake. Ten slotte kan zo'n software ook niet veel bijdragen.

Ik weet de specs van je computer niet maar kan wel zeggen dat een extra latje ram geheugen wonderen kan doen. Echter als de processor echt verouderd is, is een nieuw moederbord en processor ook aan te raden. Voor al deze aanpassing kan je met 300 euro goed gesteld zijn. Misschien toch het overwegen waard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na acht jaar is een PC wel aan het eind van zijn latijn. Maar een leukge PC heb je al voor gemiddeld € 400,= of wel als je weer zo lang met een PC doet € 0,14 per dag, dus dat kan je de kop niet kosten.