Ik heb wifi op mijn mobiel, maar geen netwerksleutel. Kan ik de netwerksleutel ergens vinden? Of wat kan ik doen?

(Mijn ouders willen mij de netwerksleutel niet geven.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.9K

Het beste antwoord

dat ligt aan de modem, als het een kpn modem is, staat het vaak op de onder/achterzijde van de modem.

Anders moet je kijken of je kan inloggen op de modem, dit kan je doen door het ipadres van de modem in de browser in te tikken.meestal is dit ip adres 192.168.1.1 of als laatste ipv .1 moet je dan .254 neerzetten. Als deze beide niet werken kan je het opzoeken door:
1. Start
2. Uitvoeren
3. tik cmd en dan enter
4. Verschijnt een zwart scherm, tik hier ipconfig en dan enter

Er verschijnen nu veel gegevens. Waaronder gateway, het nummer daar achter is vaak de modem.

Modem inlog is vaak admin zowel als user als wachtwoord. Ander kan je deze op google achterhen door te zoeken naar login en modem naam.

Eenmaal ingelogd kan je kijken bij wifi of wireless en dan beveiliging naar het wachtwoord.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar moet ik inloggen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeps, ik heb het! Alleen kan wifi/wireless nog niet vinden!;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat heb je allemaal als menu-items?
SnakeEye
12 jaar geleden
Het zou grappig zijn als jij inlogt en de inloggegevens van de router weizigd. Laat je je ouders voor een raadsel staan. Maar het beste zou wezen dat je je houdt aan de afspraken van je ouders, want die hebben het het beste met je voor. Geloof me dat is echt zo !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alles gevonden. Alleen hij doet het egt niet op mijn telefoon! Ga het nog maar eens proberen.. Thnx iig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Tis gelukt, behalve het ww doet het niet. maar dat duvel ik er dan ook gew af :P

Andere antwoorden (2)

De netwerksleutel is opgeslagen op het modem. Als je geluk hebt staat deze op het label gedrukt.

Makkelijker is omje ouders gewoon om de sleutel te vragen, en als ze redenen hebben waarom je er niet op mag, je gewoon aan hun regels te houden.

Illegaal gebruik maken van een netwerk wat afgeschermt is, is overigens strafbaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het handigst is waarschijnlijk dat je met je ouders in debat gaat, waarom ze je geen toegang willen geven tot het draadloos netwerk.
Ik neem aan dat je ook op de PC mag spelen.
Daar heb je ook toegang tot het internet.
Dus wat je op je telefoon zou kunnen doen, doe je al op de PC.
Daar vertrouwen je ouders je wel, dus kunnen ze je ook op de telefoon internet toegang geven.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf waarom je ouders je geen toegang willen geven.