hoe kan ik het interner van bijvoorbeeld de buren weergeven?

Op mijn computer (windows 7) heb ik echt heel traag tot zelf geen internet. Het rare is ook dat het internet van de buren enzo niet wordt weergegeven, waar kan ik die routers van hun vinden? Bedankt! x

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik ben geen leek in computers ik weet redelijk veel. Ik weet dus ook wel waar de routers te vinden zijn. Maar daar hoort een hele lijst te staan, en er staat dus alleen mijn eigen router.. Raar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk hebben de buren de optie "broadcast SSID" uitgeschakeld. Hierdoor is een netwerk niet zichtbaar. Dit is een vrij simpele vorm van beveiliging, en alle beetjes helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vermoedelijk heb je het dan over draadloos internet. Als jouw buren internet hebben via de telefoon, kabel, of glasvezel dan kan jij niet zien welk netwerk zij hebben. Alleen als buren ook draadloos internet hebben dan kan jij dat opvangen. Maar meestal is het beveiligd, dus kan jij daar zelf niet gebruik van maken.

Toegevoegd na 53 seconden:
niet = geen
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoe komt U erbij dat uit die wet zou moeten blijken dat mijn antwoord niet klopt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij doelt op dat het strafbaar is. Maar dat klopt niet. http://webwereld.nl/nieuws/106024/rechter--wifi-netwerk-van-de-buren-hacken-mag.html
Het is natuurlijk niet netjes, om ongevraagd gebruik te maken van hun datacapaciteit.
Beter kun je dat dus eerst even afstemmen.
Met een draadloze netwerk-kaart, kun je de signalen van routers ontvangen. Dat kan een wifi-insteekkaartje zijn, of een usb-stick met wifi. Die heb je al voor een tientje.
Je kan hiermee op veel plaatsen met een 'hot spot' op internet. Bijvoorbeeld bij de McDonalds.

Het is mogelijk, dat de buren in hun router het baken-signaal hebben uitgeschakeld. Jouw netwerkkaart zal hun router dan niet kunnen vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een beveiligde router kun je benaderen als je het paswoord weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de routers van de buren in het huis te vinden zijn. Je ziet het niet omdat je pc waarschijnlijk geen draadloze netwerkkaart heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rechts onderin heb je een paar streepjes die als een trap omhoog lopen als je daar een keer op klikt zie je alle verbindingen die je adapter vindt.

Toegevoegd na 3 uur:
Weet je honder procent zeker dat je met een wireless adapter werkt(plaatje1) ipv een bedraad netwerk (plaatje2)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien U zegt,geen leek te zijn ,zal het bekend zijn ,dat daar bepaalde hardware voor nodig is zoals een netwerkkaart,usb-stick om te kunnen zien wat de Netwerknaam is van buren.Meestal wordt dan de merknaam +type van hun router met een cijfer erachter weergegeven. Hopelijk beseft U,dat ongevraagd gebruikmaken van "open netwerken" sinds 2006 tot een strafbaar feit ,wordt gerekend. Kortom ,U zult dit moeten doorgeven aan degene,die eigenaar is van dat open netwerk. Hetzelfde geldt voor het "wardriven"en het eventueel met een mobiel apparaat gebruikmaken van andermans netwerk via WIFI. Het feit,dat Uw Internet traag is ,heeft dus niks te maken met het niet kunnen vinden van de netwerken van buren en/of omwonenden.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk bij verbinding maken, als daar nix staat dan hebben ze geen draadloze verbinding