Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik het interner van bijvoorbeeld de buren weergeven?

Op mijn computer (windows 7) heb ik echt heel traag tot zelf geen internet. Het rare is ook dat het internet van de buren enzo niet wordt weergegeven, waar kan ik die routers van hun vinden? Bedankt! x

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik ben geen leek in computers ik weet redelijk veel. Ik weet dus ook wel waar de routers te vinden zijn. Maar daar hoort een hele lijst te staan, en er staat dus alleen mijn eigen router.. Raar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk hebben de buren de optie "broadcast SSID" uitgeschakeld. Hierdoor is een netwerk niet zichtbaar. Dit is een vrij simpele vorm van beveiliging, en alle beetjes helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vermoedelijk heb je het dan over draadloos internet. Als jouw buren internet hebben via de telefoon, kabel, of glasvezel dan kan jij niet zien welk netwerk zij hebben. Alleen als buren ook draadloos internet hebben dan kan jij dat opvangen. Maar meestal is het beveiligd, dus kan jij daar zelf niet gebruik van maken.

Toegevoegd na 53 seconden:
niet = geen
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoe komt U erbij dat uit die wet zou moeten blijken dat mijn antwoord niet klopt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij doelt op dat het strafbaar is. Maar dat klopt niet. http://webwereld.nl/nieuws/106024/rechter--wifi-netwerk-van-de-buren-hacken-mag.html
Het is natuurlijk niet netjes, om ongevraagd gebruik te maken van hun datacapaciteit.
Beter kun je dat dus eerst even afstemmen.
Met een draadloze netwerk-kaart, kun je de signalen van routers ontvangen. Dat kan een wifi-insteekkaartje zijn, of een usb-stick met wifi. Die heb je al voor een tientje.