bestaat er een draadloos internet door verbinder?

hallo. wij hebben thuis draadloos internet. maar boven is daar geen goed berijk voor. nu dacht ik aan een ontvanger die het ook weer doorzend. die zetten we dan beneden neer die wel ontvangt en dan naar boven toe zend. zou dat mogelijk zijn? dat moet toch haast wel met al die technische dingen van tegenwoordig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, zoiets bestaat. Het heet een repeater.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een repeater zet je op een plek waar het signaal van de draadloze router nog sterk genoeg is. De repeater vangt het signaal op, versterkt het, en stuurt het door.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ga bijvoorbeeld naar www.conrad.nl en type Repeater in het zoekveld linksboven. Klik vervolgens in de linker kolom op WLAN-accessoires.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

absoluut, een repeater is voor dit soort taken uitgevonden. Lees er ihier meer over: http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloze-router/wlan-repeater-voor-wifi/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bovenstaande antwoorden zeggen dat het mogelijk is, zeg ik dat ook.

Er zijn echter ook goedkopere oplossingen.
Je zal het misschien niet denken, maar als je je wifi antenne in een wok zet (die moet als schotel dienen) of je maakt er een kleine schotel van papier en aluminiumfolie omheen, kan het bereik wel tot 40% toenemen!
Je moet wel de schotel de goeie kant uitrichten.
In dit geval naar boven.
Heb je boven een USB stick die als wifi antenne dient?
Dan kan je daar ook een schotel omheen maken, en die naar beneden richten.

Goeie materialen om schotels van te maken zijn:
-Vergiet
-Wok
-Vuilnisbak
-Aluminiumfolie

Het is misschien niet de makkelijkste oplossing, maar wel de goedkoopste met uiteindelijk het minste gedoe.

Want je moet zo'n versterker ook kunnen configureren.

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke oplossingen had er nog nooit van gehoord maar het klinkt aannemelijk. Soort zelfgemaakte schotelantenne!
er zijn hiervoor twee mogelijkheden:

1. je kan het signaal dan uitgezonden wordt versterken dmv. van het plaatsen van een draadloos access point met repeater functie:
http://www.wificentre.nl/access-point/indoor-access-point.html

bijvoorbeeld de Engenius ECB-9500:
http://www.wificentre.nl/engenius-senao-ecb-9500-high-power-acces-point-client-bridge-wds-wifi-repeater-802-11b-g-n-300mbps-600mw-power-over-ethernet-poe-wep-wpa-wpa2.html

2. of je kan de ontvangst gevoeligheid verhogen door de computer/laptop boven te voorzien van een wifi (usb) adapter:
http://www.wificentre.nl/wifi-adapter.html

een goede keuze is dan de Engenius EUB-9603H:
http://www.wificentre.nl/engenius-senao-eub-9603h-802-11b-g-n-2-4ghz-high-power-wifi-usb-adapter-150mbps-600mw.html

persoonlijk gaat mijn voorkeur naar optie 1. je sluit het access point dan aan op via een utp kabel (standaard internet kabel) op de router/modem van je internet provider.
Na wat instellingen via de computer zal je zien dat je bereik een stuk is verbetert!