Hoe kan ik vlug alle automerken waarin een o inzit, opzoeken? zonder dat je elk automerk moet afgaan

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_automerken#Argentini.C3.AB

Hierboven zie je alle automerken, maar als ik elk ervan moet afgaan waarin een o inzit, ben ik morgen nog bezig.

Kan ik jokers of speciale zoekopdrachten gebruiken om vlug een overzicht van die website te hebben van alle merken met een o in ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Kopieer de lijst naar Excel en gebruik een formule om het te bepalen.

Ik heb het even voor je geprobeerd:

Deze formule werkt:

=ALS(EN(ISFOUT(VIND.ALLES("O";A1));ISFOUT(VIND.ALLES("o";A1)));0;1)

In cel A1 staat dan een automerk en de formule zet je dan in cel B1. De uitkomst is 1 als er een "o" of "O" in zit en 0 als dit niet zo is.

Trek vervolgens de formule door naar onder. Daarna kun je een filter gebruiken om alleen de enen te selecteren.

Je zit in het begin alleen even met de landnamen en lege regels tussendoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dit is gewoon een erg goed antwoord. Nu maar hopen dat de vragensteller de NL versie van Excel heeft. Zo niet, de Engelse formule staat hieronder. =IF(AND(ISERROR(FIND("O";A1));ISERROR(FIND("o";A1)));0;1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed punt Paulus811! Bedankt voor de toevoeging!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biertje of Oeroe
Ik kan nie kiezen... LOL
paulus811
14 jaar geleden
Het is biertje gegund hoor, maar als je de formule eenmaal in Excel hebt, is het een kwestie van deze achter alle merken kopiëren en je hebt direct het antwoord. De lijst kun je vervolgens filteren, sorteren. Aan de oplossing van Biertje zit nog wel wat handwerk en ik vraag me af of deze zowel de O als de o vindt (misschien een instelling om niet op hoofdlettergebruik te letten)

Andere antwoorden (3)

ctrl+f induwen, en daar een o invoeren en dan maar zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Druk op ctrl + f. Nu verschijnt er een balk/schermpje (afhankelijk van je browser). Typ in de zoekregel de letter o. Druk op enter en je vind het eerste resultaat, weer enter de volgende e.d.

Is nogal veel werk, maar volgens mij de enige manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Textpad installeren, tekst van de website kopieren en plakken naar een nieuw bestand in Textpad, dan zoeken op "o", zoekresultaten markeren, de markeringen kopieren en het resultaat plakken in een nieuw bestand.