Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe weet ik me netwerksleutel

ik zoek me netwerksleutel omdat ik via wifi op mijn telefoon wil internetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Als het goed is heb je die gekregen van je provider waar je je modem van hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gecombineerde modem/router bedoel je, niet iedereen heeft die. Ziggo geeft alleen modems weg bijv. geen modem/routers dus moet je zelf een router aanschaffen. Maar als vrager wel een modem/router heeft en dat nummer kwijt is?
Open je browser
Tik in de adresbalk: 192.168.1.1 of 192.168.0.1
Ga naar een tab als wireless/wireless secutiy
Hier zal je password staan

Of als je hem nog nooit verandered hebt, kijk onderop je router.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ben gebruiker/wachtwoord vergeten probeer admin/admin

Als de 2 IP-adressen of gebruiker/ww niet werken moet je even zeggen welke router of modem/router je hebt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hier kan je bijna alle standaard gebruikersnaam/ww combinaties vinden van alle routers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer dit programma eens:

http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html

Het kan zijn dat je virusscanner een melding geeft, maar dat is logisch, hij achterhaalt je wifi wachtwoord.

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms geeft hij een heel lang wachtwoord aan (hex). In principe werkt deze ook gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe ff uitgeprobeerd en werkt perfect. Hoe komt deze zo makkelijk langs de router ww check, of werkt het op een andere manier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kijkkt in de cache van je windows die slaat de key namelijk op ;)
dan moet je even start - run - cmd - ipconfig
daar zie je je ip, dan kun je die in een browser invoeren. je krijgt nu een wachtwoord venster te zien waar je (indien niet veranderd) admin en als ww admin moet typen. dan kun je bij de instellingen de netwerksleutel vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies er staat ook het IP-adres van het apparaat waar je op zit 192.168.1.100 bijvoorbeeld daar heb je weinig aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ohja sorry, ik bedoelde ip van je gateway :P
Staan in de instellingen van je router. Vraag hem anders even aan degene die je wireless heeft ingesteld... Dat is het makkelijkst. Misschien je vader?

Kan je nu wel een hele handleiding geven om er achter te komen wat je WEP/WPA key is, maar dan heb je meer info nodig (vooral mbt router)...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding