Ik heb een breedband internetverbinding van 100,0 Mbps. Wat wil dat zeggen?

En is dat snel in deze tijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Mbps ofwel Megabit per seconde is een gangbare, maar niet-gestandardiseerde schrijfwijze voor een in de computerindustrie gebruikelijke eenheid voor de snelheid van gegevensoverdracht.

Het gaat hierbij niet zo zeer over de snelheid van het internet, maar de snelheid tussen de computer/laptop en het modem/netwerk.

Op zich is 100 mbps standaard, al zie je steeds vaker 1 gbps voorbij komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

100 M-bit per seconde. Dat is redelijk snel, gemiddelde huishouden heeft 20 m-bit. Overigens is M-bit niet hetzelfde als MB.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat dit niet je download snelheid is, maar eerder je lokaal netwerk snelheid (tussen computers)

Eenvoudige furmule voor snelheid aantal Mbps / 8 = snelheid

Dus in jouw geval 100 / 8 = 12,5 mb/s

100 Mbps komt niet vaak voor bij particulieren dus dit zal hoog onwaarschijnlijk niet je surf snelheid zijn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het klopt wat je zegt, heb je waarschijnlijk kabel-internet bij UPC. Alhoewel daar 100 Mb niet als geleverde snelheid voorkomt, maar wel 90 en 120 Mb.
Dat wil zeggen, dat je met die snelheid bitjes kan binnenhalen van het internet. Alleen binnenhalen, wegsturen gaat 10 à 15 maal langzamer.
Door een enorme overboekingsfactor blijft van deze snelheid weinig over als veel mensen tegelijkertijd veel downloaden in je buurt.
AWM