hoe maak je een site (zie uitleg)

ik wil graag een site maken zonder eerst op een website te gaan.
ik bedoel dat je niet eerst bijvoorbeeld naar 123website.nl of zo moet gaan.
help me aub.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Alles zelf eerst programmeren en dan een host zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat programmeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De site programmeren.
Je eigen computer heeft een localhost: 127.0.0.1
Als je dat in je browser zet kan je de zelfgemaakte HTML pagina's zien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet wel de IIS gebruiken:
Is IIS geïnstalleerd op je PC? Voor zover ik je verhaal hoor blijkbaar wel. Die IIS moet je als volgt uitschakelen: configuratiescherm/Systeembeheer/Internet Information Services. Daarna computer selecteren, rechts klikken en via alle taken ISS opstarten of uitschakelen. Daarna je apache lanceren. Laat eens weten of het werkt!

Toegevoegd na 12 minuten:
Je hebt een Apache nodig als je de localhost wilt zien. ga naar:
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

en je krijgt dan ook de volgende servers:
* Apache 2.2.17
* MySQL 5.5.8
* PHP 5.3.5
* phpMyAdmin 3.3.9
* FileZilla FTP Server 0.9.37
* Tomcat 7.0.3 (with mod_proxy_ajp as connector)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nogal recht doorzee, het is kansloos als je er niks van af weet. Ga in eerste instantie naar de bibliotheek en huur een paar boeken over HTML. Hier beginnend de basics (:

Zonder enige kennis kom je anders niet zo ver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens met Kompozer aan de slag. Of anders z'n opvolger Bluegriffon. Dit zijn gratis programma's waarmee je een webpagina kunt maken alsof je met een tekstverwerker werkt. Kompozer is ook in het Nederlands beschikbaar om het je makkelijk te maken.

Voor het uploaden van de bestanden zou ik wel een los FTP-programma gebruiken, bijvoorbeeld Filezilla.

Uiteraard is het handig als je ook verstand opdoet van HTML- en CSS-code, maar ook zonder dat kun je best een eind komen met een grafisch programma als Kompozer.