Hoe snel is een MSN bericht aan de andere kant van de wereld?

Stel dat je met iemand praat uit Nieuw-Zeeland op MSN. Je typt een bericht en drukt op enter. Hoeveel seconden zou het duren voordat je bericht daar aankomt? Of is het nog minder dan een seconde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen internet nog 'nieuw' was, zeiden ze dat je in een seconde de wereld kan verkennen. Nu zou het dus nog minder zijn.

Het beste antwoord

Ik heb een site gepingd in NZ en de pingtijd was zo'n 300 milliseconden, Dit is een round-trip tijd, dus een pakketje doet er ongeveer 150 milliseconden over om van hier naar daar te gaan.

Zelfs als er een beetje vertraging optreedt in de verwerking van je bericht zal het voor het gevoel vrijwel direct aankomen.
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, ja, zo kun je er natuurlijk achterkomen!
0,15 seconde dus gemiddeld. Dikke +.

Andere antwoorden (4)

zo goed als direct. Zelfs in enkele miliseconden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
65 milliseconden is het theoretische minimum (volgt uit de lichtsnelheid), dus het zal in werkelijkheid wel een stuk meer zijn dan "enkele milliseconden"
Hangt ook af van je verbinding, als het glasvezel is, supersnel, snelheid van het licht! En als het draadloos gaat via satelliet, dan duurt het iets langer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik met een vriendin in Australië msn gaat het net zo snel als wanneer ik met mijn huisgenoot praat. Op een telefoongesprek zit meer vertraging.
Toevallig voor de gein een keer gedaan, ik riep enter toen ik erop drukte. Ze zag mijn regel verschijnen nog voor ze me 'return' hoorde zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
supersnel! bij een mail kan dit niet het geval zijn maar dat bericht rijst supersnel het is er voor je met je ogen kan knipperen