Kan ik Sony aanklagen ivm het recht op privacy dat gebroken is nadat hackers inzicht hebben in mijn gegevens?

Nu het duidelijk is geworden dat de hackers inzicht hebben op mijn gegevens zoals naam email adres, woon adres etc. Kan ik Sony aanklagen ivm het recht op privacy?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat recht heb je. Op die manier werkt ons rechtsysteem.

Je zult zelf een advocaat moeten zoeken én betalen. Jij en je advocaat moeten duidelijk maken dat en welke schade je hebt geleden en je moet bovendien aannemelijk maken dat Sony de schade gemakkelijk had kunnen voorkomen, oftewel nalatig is geweest.

Het feit dat hun gegevens zijn gestolen betekent niet vanzelf dat ze nalatig zijn geweest en jouw privacy hebben geschonden.

Toegevoegd na 55 seconden:
Wat je misschien beter kunt doen is Sony een klachtenbrief sturen en hierin je zorgen uiten. Als veel mensen dat doen, zullen ze eerder geneigd zijn om de beveiliging beter op orde te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je advies, ik schrijf de brief morgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan en veel goedkoper dan een advocaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha bedankt voor het besparen van m'n maandloon ... Jaarloon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, denk inderdaad eerder aan jaarloon ;o)

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan, want het is hun verantwoordelijkheid en ze hebben gezegd het niet aan derden te geven, volgens algemeen voorwaarden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sony zal wel een groot aantal klachten krijgen, ik zal in ieder geval nooit meer een PlayStation kopen.
Ja maar zal ik niet doen want hun kunnen dure advocaten in huren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, maar persoonlijk vind ik het een beetje zielig. Van alle duizenden adressen die de hackers in handen hebben, is de kans klein dat je iets gaat merken. Daarnaast heeft Sony een grote juridische divisie waar je toch niet tegenop kunt.