Kan ik Sony aanklagen ivm het recht op privacy dat gebroken is nadat hackers inzicht hebben in mijn gegevens?

Nu het duidelijk is geworden dat de hackers inzicht hebben op mijn gegevens zoals naam email adres, woon adres etc. Kan ik Sony aanklagen ivm het recht op privacy?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat recht heb je. Op die manier werkt ons rechtsysteem. Je zult zelf een advocaat moeten zoeken én betalen. Jij en je advocaat moeten duidelijk maken dat en welke schade je hebt geleden en je moet bovendien aannemelijk maken dat Sony de schade gemakkelijk had kunnen voorkomen, oftewel nalatig is geweest. Het feit dat hun gegevens zijn gestolen betekent niet vanzelf dat ze nalatig zijn geweest en jouw privacy hebben geschonden. Toegevoegd na 55 seconden: Wat je misschien beter kunt doen is Sony een klachtenbrief sturen en hierin je zorgen uiten. Als veel mensen dat doen, zullen ze eerder geneigd zijn om de beveiliging beter op orde te brengen.

Ja dat kan, want het is hun verantwoordelijkheid en ze hebben gezegd het niet aan derden te geven, volgens algemeen voorwaarden

Ja maar zal ik niet doen want hun kunnen dure advocaten in huren

Dat kan, maar persoonlijk vind ik het een beetje zielig. Van alle duizenden adressen die de hackers in handen hebben, is de kans klein dat je iets gaat merken. Daarnaast heeft Sony een grote juridische divisie waar je toch niet tegenop kunt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100