Is iPayLater te mooi om waar te zijn?

Ben 18 jaar, en wil een Macbook Pro 13" via iPayLater halen door in 24 maanden te betalen. Alleen vraag ik me toch wel af of het wel te vertrouwen is, omdat ik iets heb gehoord over dat je door te laat betalingen enzo heel veel rente gaat betalen, maar hoe zit het nou allemaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier precies dezelfde vraag: http://www.onemorething.nl/community/topic/ipaylater-te-mooi-om-waar-te-zijn/page/4

Antwoorden (7)

ik zou er nooit aan beginnen zeker niet op jouw leeftijd

een laptop van 100 euro gaat je met kosten erbij algauw
1600 euro kosten
zoek desnoods even op
ipaylater ervaringen
capthavoc
13 jaar geleden
Ik ken iemand die een auto wou kopen met een aanbieding dat je over 2 jaar kon betalen. Hij wou meteen betalen omdat hij geld had, maar dat kon niet. 2 jaar later kwam hij naar de garage om te betalen waarop de garagehouder verbaasd keek sinds hij dat nog nooit had meegemaakt. De rente na die 2 jaar loopt fors op en zo zie je dat mensen die dingen kopen op afbetaling meestal niet kunnen betalen als puntje bij paaltje komt. Advies koop iets pas als je geld hebt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar er staat 0% rente, alleen administratiekosten van 70 euro, dus kan ik er dan niet van uitgaan dat dit de soort rente is die ze vragen?
Drepolli
13 jaar geleden
Dat is eerste 2 jaar waarschijnlijk, maar daarna kunnen ze oplopen boven de 10%
Als je hier kijkt:
http://www.ipay10.nl/faq.html
lees je dat er alleen 70 euro administratiekosten bijkomen. Er staat duidelijk dat er geen extra kosten aan verbonden zijn. Mocht je nog twijfelen, kun je altijd naar je dichtsbijzijnde Apple Premium Reseller voor extra info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg jammer zulke acties. Dit geeft mensen het gevoel dat het goed is om dit soort zaken op afbetaling te kopen.
Op termijn werkt dit natuurlijk tegen je, aangezien je op een bepaald moment tot aan de nek in afbetalingen kunt zitten. Omdat het zo lekker makkelijk is.

Trouwens, dit soort dingen lokt ook een bepaald soort mensen die met alle respect niet zo nadenken over hun financiele situatie.
En ik heb pas een voorlichting over schuldhulpverlening meegemaakt.
De ellende begint bij dit soort dingen.

Enfin.
Lees in ieder geval HEEL GOED
ALLE kleine lettertjes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
En lees dit:
http://www.ipay10.nl/faq.html

Of je aanvraag wordt goedgekeurd hangt van je persoonlijke situatie af. Een correcte beoordeling kunnen we alleen doen als we het volledig ingevulde aanvraagformulier ontvangen.

Er zijn echter wel een paar algemene zaken waar je rekening mee kunt houden voordat je een aanvraag doet.
Heb je bijvoorbeeld een negatieve BKR registratie dan zal je aanvraag niet worden goedgekeurd.
Ook moet je inkomen minimaal € 700,- netto zijn na aftrek van de woonlasten. Als minimale woonlasten hanteren we altijd € 350,-

Als student dien je ook minimaal aan bovenstaande voorwaarden te voldoen. Je hebt ook altijd een baan naast je studie nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er zorg voor draagt,dat je alle termijnen keurig op tijd betaalt, is er geen kou aan de lucht, maar o wee,als je te laat bent met maar 1 termijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple Premium Resellers bieden deze "dienst" soms ook aan.

De reseller waar ik mijn MacBook heb gekocht (zonder iPay weliswaar, maar geheel naar tevredenheid) bijvoorbeeld ook.

Ik zou je adviseren om naar een Apple Reseller bij jou in de buurt te gaan en daar naar de mogelijkheden te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op Lenen kost geld maar dit weet jij natuurlijk ook!
De actie Ipaylater is gewoon te vertrouwen
Het is zoals beschreven door de anderen belangrijk dat je je item wat je graag wilt hebben na aavraag en goedkeuring 'koopt' na 10 of 18 maanden betaald hebt.
Je hoeft zelfs geen maandelijkse betalingen toe doen maar als je bv kiest voor 18 maanden krijg je een datum op waarop het verschuldigde bedrag overgemaakt moet zijn. EN DUS GEEN DAG LATER WANT DAN TREED DE RENTE IN WERKING.
Je kunt ook natuurlijk maandelijks de betaling doen.
Als jij een MacBook neemt voor €1300 en die in 18 maanden betaalt of na 18 maanden in een keer betaald is er geen vuiltje aan de lucht.
De inschrijfkosten zijn €20 en die krijg je in de vorm van een Giftcard weer retour.
Bronnen: