Laat jij je leiden door de foto of het plaatje bij het profiel van een vragensteller of antwoordgever?

Is de foto of het plaatje bij het profiel van een vragensteller of antwoordgever van invloed op hoe serieus je de vraag of het antwoord neemt? Ik zocht eigenlijk een foto of plaatje voor mijn profiel, maar als ik een grappig plaatje kies, welke invloed heeft dat dan op jouw mening over mij, mijn vragen en mijn antwoorden?

Heb je een goed advies voor mij?

Vandaag, zaterdag 25 april 2009, is mijn plaatje een plaatje van Garfield met een coole zonnebril, maar of ik die laat staan, weet ik nog niet zeker.

Aanvulling op 7 mei 2009: Ik heb intussen een ander plaatje gekozen.

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

14 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Leiden niet, maar je kijkt wel even naar de foto. Uiteraard probeer je daar soms conclusies uit te trekken, maar dat heeft dan vaak weer geen enkele zin. Ik weet bijv. niet zeker of jij Garfield fan bent, maar het zou wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Ik vond het wel een grappig plaatje en ik vind Garfield wel leuk, maar ik heb mijn kasten niet vol staan met Garfieldboekjes en -films.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avatar is grappig, kun je niet altijd zeggen, als je soms de andere avatars ziet.

Andere antwoorden (17)

Ik moet eerlijk toegeven dat het wel de aandacht trekt.
Een paar mensen hebben wel een erg irritant plaatje gekozen, maar dat is hun goed recht.
AWM
14 jaar geleden
Ja toch wel, maar als ik antwoord dan weet ik weer niet tegen wie dat ik het heb... En ik denk sowieso al niet na als ik antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me toch wel handig om na te denken voor je iets plaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan iemand van GV zeggen dat ze 839 punten gehaald heeft in één week, kennelijk wordt het ondanks alles (ook het niet nadenken) goed gewaardeerd...
jazeker, neem bijvoorbeeld Boran, die een foto van Milosevitch heeft geplaatst.
Ik vraag me serieus af wat de achtergrond hiervan zijn.
Zou dit een provocatie zijn en waarom dan?
Kan dit bij wijze van spreken leiden tot een plaatsing van een foto van Hitler?

Toegevoegd op 25-04-2009 18:39:21
Jouw plaatje vind ik neutraal leuk en ik denk daar niks bij. Oh ja toch wel: man of vrouw? Het laaste denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie is boran?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg het liever niet, maar ik vermoed dat het een schuilnaam is voor Slobo (Milosovitch)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zal je eerlijk moeten zeggen ..dat ik nog nooit van zoiets als "Boran" heb gehoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom is een plaatje van Milosevic dan provoceren? Er is Milosevic een hoop slechts in de schoenen geschoven. Eenmaal in Scheveningen voor het gerecht, hoorden we er nix meer van. Zou dat komen omdat alle aanklachten op nix waren gebaseerd?????
Nee het heeft geen invloed op hoe serieus ik al dan niet antwoord. Wel vraag ik me af waarom sommige mensen voor sommige plaatjes gekozen hebben. Sommige beantwoorders vind je haast op basis van hun avatar al sympathiek, omdat die gewoon vrolijk overkomt.

En ja, als Garfieldliefhebber heb jij uiteraard een streepje voor bij mij :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het plaatje wat je kiest zegt natuurlijk iets over de persoon erachter en soms wil die je op het verkeerde been zetten, maar uiteindelijk ga je iemand toch meer beoordelen op zijn vragen en antwoorden.
Iemand met een vrolijk plaatje zou ik toch net zo serieus nemen als een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik ben geneigd antwoorden serieuzer te nemen als ik vermoed dat de foto echt is, klopt, en recent is.
Andere zijn wel grappig, maar dan moet je door een reeks van goede antwoorden wel je geloofwaardigheid 'verdienen'.
Ik vind dat je hem beter kan weglaten dan een grappig ding neerzetten.
Misschien dat dat niet juist geredeneerd is, dat het niet altijd zo geld, maar zo werkt het wel bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een bepaald plaatje ga je twijfelen of de persoon wel serieus is en wat voor persoon het is.
Jouw plaatje is een beetje kinderlijk, maar vrij neutraal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andersom kan het ook zijn dat de vragen en antwoorden van de persoon misschien onbewust een mening over het plaatje vormen. Persoonlijk kijk ik naar wat de persoon schrijft en vorm ik me dan een mening over de persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het plaatje niet echt veel invloed heeft. Ik hoop het niet in ieder geval :)

Wel leer je sommige mensen een beetje kennen die een opvallende avatar hebben of vaker reageren. je herkent deze mensen toch sneller dan mensen zonder een plaatje en je weet ook een beetje hoe [serieus] ze eerder hebben geantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik reageer op de vraag. Niet op het plaatje...

Het is alleen dat je ziet dat sommige mensen veel antwoord geven aan het plaatje. Voor mij is dit niet echt direct interessant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik zelf niet, maar ik hoop dat iedereen mij recht in mn oog kan kijken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Als dit echt jouw oog is, mag ik dan zeggen: Wauw! ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kwam dat oog laatst ergens tegen ... ik denk op www.mooie-avatar.nl
Ik vind zo'n plaatje wel leuk en vrolijk.
Ik kijk er ook vaak naar.
Maar omdat ik visueel gehandicapt ben, zie ik het plaatje ook niet zo goed.
Dus dan weet ik niet of het sirieus of grappig bedoeld is.
Als ik jouw was liet ik het plaatje staan.
Het is gewoon een avatar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk altijd naar het plaatje en de naam...
Bij vrolijke plaatjes zoals cartoonfiguren of dat geruite mannetje van de Sultanareclame ben ik geneigd te denken dat de persoon die er achter zit jong is... (voorbeeld Appelsap en Classe#### ) bij 'spiritueel' getinte plaatjes en namen neig ik te denken dat het een dertiger is die bewust in het leven wil staan (bijv. Prana)... zo maak ik voor mezelf een beeld bij het plaatje, de naam en de vragen en antwoorden die erbij verschijnen...
Ik ga er in mijn onschuld/oprechtheid van uit dat een foto van een gezicht ook daadwerkelijk het gezicht weergeeft van de persoon er achter, maar heb al ontdekt dat dat vaak niet zo is...
Dus ja... ik laat me leiden door het plaatje...maar toch geef ik antwoorden en reacties puur vanuit mijn eigen wezen/persoon, vanuit wie ik ben en laat me daarbij niet afleiden door plaatjes, namen en beelden die ik er bij verzonnen heb...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi...had ik dat toch echt gedacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie er inderdaad wel anders uit dan mijn avatar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja daar was ik al achter...
Ha, die Antoni;

Ik ga zelf niet af op de plaatjes of zelfs maar de naam van de vragensteller, maar op de vraag. Ik hoop dat mensen dat bij mij ook zo doen; internet is nu eenmaal plat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het beinvloed me wel een beetje. Iemand met een afbeelding van bijvoorbeeld een geleerde zou ik serieuzer nemen dan iemand met een afbeelding van een aap o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het voor mij meer uitmaakt of iemand wel of niet een plaatje heeft. Want als je een plaatje hebt toon je eigenlijk aan dat je je moeite doet om 'er in' te raken op GV.
En ja, plaatjes zeggen vaak wel iets over je persoonlijkheid - je kiest er toch een die je bij jezelf vindt passen. Maar ik let toch eerst op het antwoord, want een serieus iemand kan heel humoristisch uit de hoek komen, en een niet serieus iemand kan ineens een dijk van een antwoord geven zogezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar.

Als een gebruiker regelmatig goede antwoorden geeft, zal ik sneller geneigd zijn om deze persoon serieus te nemen. En aangezien de mens over het algemeen visueel is ingesteld is een herkenbare avvy nuttiger dan enkel een naam.

Als ik reacties zie met daarnaast een avvy van iemand wiens antwoorden ik in het verleden goed vond, zal ik dit antwoord zwaarder meewegen dan wanneer ik een avvy zie waar regelmatig onzin naast gespuwd staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoelde ik eigenlijk ook voor een groot deel met dat ik het belangrijker vind of iemand een plaatje heeft of niet. Het is gewoon opvallender vaak dan alleen een naam, naast dat ik er zelf eigenlijk ook een soort waardeoordeel aan verbind dat iemand meer moeite doet. Want eigenlijk is het niet zo veel moeite, een avvy neerzetten ;-)