Kan ik geld, betaald via iDeal, terugvorderen?

Ik heb via internet spullen bij een bedrijf besteld en al betaald (iDeal). De site geeft nu een melding dat ze problemen hebben ivm overgang naar een nieuwe website. In het bericht staat dat ik ze kan mailen, bellen of contactformulier invullen.
Na ruim 6 weken en verschillende pogingen om contact te leggen krijg ik echter totaal geen gehoor.
Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.digitala.nl/

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, technisch gezien is het mogelijk. Praktisch gezien hangt het af van de loyaliteit van de bankmedewerkers. Als het bedrijf niet reageert kan je stellen dat je opgelicht ben. Ga hiervoor naar de volgende site: http://www.opgelicht.nl/index.php?id=92&tx_ttnews%5Btt_news%5D=70 Hier staan enkele adressen waar je dit aan kan geven en dan kan je juridisch of niet wel je geld terug krijgen.

oei, zes weken, dat is lang. in mijn ervaring kan bijna alles geregeld worden bij je eigen bank, als het gaat om terugvorderen, maar wel binnen een maand meestal. Ik zou zeggen ga es praten met je eigen bank en neem je ideal bewijsje even mee. dat kon best nog eens helpen. succes!

Hoi Dounja, het is me ook eens overkomen en toen heb ik met behulp van mijn bank het geld kunnen terug krijgen. Maar het had wel wat voeten in aarde. Het was bij mij 4 weken na dato! Succes ermee!

Je kan via I-Deal ook een geschil starten!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100