ik vraag me af of mijn ouders kunnen weten op welke sites ik zit.

Ik vraag me af of mijn ouders kunnen zien op welke sites is zit.
Ik verwijder mijn geschiedenis, en mijn browsers enzo wel.
Maar ik vraag me af je ze niet toch een brief krijgen waar alle sites op een rijtje staan.. ?!

Gr. Hopeloosheid
:S

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
15.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo mogen je ouders dan je internet geschiedenis niet zien?
zit je op rare site of zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, een bríéf waar alle sites op een rijtje staan? Als je je dit soort dingen afvraagt, moet je wel een héél slecht geweten hebben. Weet je hoe je van die zorgen af komt? Ophouden met porno surfen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouch. Busted. xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ik heb ook dat probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt niet uit op welke sites jij zit. Tenzij je met terroristische dingen bezig bent of kinder porno, ja dan loop je wel een risico. Sex sites bezoeken op zich, gewoon normale legale sex sites, daar loop je geen gevaar (alleen gevaar op virussen en spyware in sommige gevallen)
Je zult dan nooit een brief krijgen. Tenzij je dit op school doet en het niet mag en je wordt betrapt, dan kan het weer wel natuurlijk.
Tip, er zijn programmaatjes die je ongezien kunt installeren, en dan kan je alles zien wat een ander op je pc doet. Hoe je daar achter komt, geen idee?
Hier is 1 zo'n programma, maar er zijn er veel meer.http://www.surfmonitor.nl/index.php http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/33729-bescherm-uw-privacy-wis-de-sporen-van-uw-surfgedrag.html Als je google chrome gebruikt, die heeft een incognito venster, die kun je zo zetten dat je altijd onzichtbaar surft. Er wordt dan niets opgeslagen.
http://computerfaq.be/altijd-incognito-in-chrome/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mocht je trouwens ie gebruiken en je wilt niet opvallen, ga dan gewoon naar geschiedenis en haal daar de sites weg die ze niet mogen zien. Als je altijd alles weg haalt, dan vragen ze zich ook af, waarom doet hij/zij dat? Dan gaan ze juist opletten.
Of zoals ik al zei, het incognito venster gebruiken en dan alleen bij sites die een ander niet hoeft te weten.
Dat kan trouwens ook bij internet explorer, bij beveiliging, dan inprivate-navigatie aanklikken, is hetzelfde. O ja, in mijn vorige reactie ging ik er van uit dat het om sexsites ging, het kan natuurlijk om allerlei soorten sites gaan, mijn excuses daarvoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ouders vinden het niet erg als je op pornosites zit hoor. Grote kans dat ze dit zelf weten, maar verders geen details hoeven te weten.

Antwoorden (4)

Naast de geschiedenis zijn er nog temp. files waar je prima kan zien waar je bent geweest. Ook worden de urls bewaard op de schijf
13 jaar geleden
Als je dat niet wilt moet je Ccleaner ff downloaden (gratis) die verwijdert alle sporen van je browser gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kán wel, o.a. via een motioringprogramma wat op het netwerk zou kunnen draaien, of ze kunnen via bepaalde checksoftware in je cache kijken wat er achter is gebleven, maar het ligt toch wel in de hogere regionen computerkennis aleer ze dat kunnen... Veel meer dan de gemiddelde ouder ;)

mocht je bang zijn dat ze het niet vinden op wat voor sites je zit, moet je misschien afvragen of ze niet gelijk hebben, of dat ze je gewoon willen controleren? Het zal ast niet zijn om je kort te houden, maar eerder omdat ze waarschijnlijk bezorgd zijn. Internet is a big bad place, vól met enge mensen én WoW spelers ;)

Zonder gein, verplaats je in hun positie en vraag jezelf af of jij het leuk zou vinden oals jouw kind op sites zou zitten, sites zoals die waar jij op zit. Kun je in alle eerlijkheid zeggen dat het geen probleem is, hoef je nergens bang om te zijn (of je oordeel even benchen ;). Kun je dat niet, zou je misschien beter niet op die sites gaan zitten.

Als je 18 bent geweest (weet je situtaie niet) en het is zo, zorg dan dat je even via een proxy (proxy.net) of anoniem browsen gebruikt... dan gaat het ze gewoon geen zak an.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een nieuwe browser vanaf een stick laten draaien, daarin zit dan je historie, je bookmarks.
Als je begint met internetten, stick erin en internetten.
Maar een brief krijgen, dat vast niet ergens is dat ook niet legaal

Hier vind je portable Firefox http://goo.gl/5yeIS

Zie je je ouders technisch genoeg om een programma te installeren dat je toetsenbordaanslagen registreert dan moet je maar niet meer thuis internetten misschien