Ik raad je aan om de film The social network te kijken. Dat is een verfilming van het onderstaande.

===
Ontstaan
Facebook bestaat sinds 4 februari 2004 (toen nog "The facebook"). Mark Zuckerberg is de oprichter en algemeen directeur. Het hoofdkantoor bevindt zich in Palo Alto, Californië.
In eerste instantie konden alleen studenten van Harvard College lid worden. Later werd dit uitgebreid tot de gehele Harvard-universiteit en enkele andere universiteiten. Weer later werden studenten van alle universiteiten toegelaten. In september 2006 werd Facebook geheel openbaar, waarna (vanaf 13 jaar en ouder) iedereen zich kon registreren.
Er was in 2006 sprake van een overname door Yahoo voor een bedrag rond een miljard dollar. De verkoop was mondeling overeengekomen, maar toen Yahoo haar bod verlaagde naar 800 miljoen sloeg de toen 23-jarige Mark Zuckerberg het bod af. Ook nadat Yahoo haar oorspronkelijke bod van een miljard weer op tafel legde weigerde Zuckerberg te verkopen[4]. In 2007 maakten Google en Microsoft bekend te azen op een belang in het bedrijf. Op 25 oktober 2007 werd bekend dat Microsoft voor 240 miljoen dollar een belang heeft genomen van 1,6 procent in Facebook[5]. De waarde van Facebook zelf werd hierdoor geschat op 15 miljard dollar. In 2010 stond de toen 26-jarige Mark Zuckerberg op nummer 35 van de Forbeslijst van rijkste mensen ter wereld, met een vermogen van 6,9 miljard dollar.[6]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Social network kijken niet de leukste film maar toch interesant om te zien hoe facebook is ontstaan