zal internet de programma's overnemen?

ik bedoel dan: zal je op het begeven moment geen programma's meer hoeven te installeren.

denk aan online spellen maar dan voor alles

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Op den duur misschien wel, maar vooralsnog zijn nieuwe spellen vaak grafisch te zwaar om over een netwerk verbinding te sturen. Ditzelfde geldt voor foto- en video bewerkingsprogramma's. Deze vereissen zulke zware rekenprocessen dat ze op dit moment onmogelijk zijn te verzenden via een netwerk.

Maarja... 15 jaar geleden bestond het internet nog nauwelijks... dus wie weet waar we terecht komen in de volgende 15 jaar internet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn al online fotobewerkingsprogramma's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en er zijn ook al online games, maar zoals je waarschijnlijk wel weet verschilt het enorm van kwaliteit en mogelijkheden.

Andere antwoorden (6)

Op dit moment niet, daar zowel de verbindingen niet snel genoeg zijn alswel de beveiliging te wensen overlaat. Dit kan in de toekomst uiteraard veranderen, maar dan nog verwacht ik dat met namen het bedrijsleven toch liever de processen in eigen hand houdt. Dat zie je nu ook met CLOUD, het kan maar iedereen is huiverig om zijn gegevens buiten de deur te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar gaat het wel degelijk naar toe.

Veel mensen hebben al geen lokale e-mail client meer, maar webmailen alleen nog.

Je ziet binnen bedrijven al steeds meer dat er gewerkt wordt met server based computing, waarbij de mensen die met de applicaties moeten werken, alleen ''schermpjes' voor hun neus krijgen via een intranet-achtige omgeving (b.v. met een citrix client) en op hun eigen pc niets hoeven en kunnen. Dit heeft als grote voordeel dat je geen zware pc's nodig hebt en dat je maar één installatie van je software nodig hebt om al je medewerkers te bedienen. Dus minder beheer, dus goedkoper.

Nadeel is inderdaad dat al je data centraal moet staan en dat je zelf niet meer leuk kunt 'pielen' op je computer. En voor zware data-bewerkingen is het nu nog lastig omdat je enorme netwerkbelasting krijgt.

Steeds meer bedrijven leggen zich toe op het leveren van 'services' in plaats van applicaties tegen betaling, of zelfs gratis. Pasgeleden hier nog: je voert een URL van een Youtube-filmpje aan een service en je krijgt een .movje terug zonder dat je zelf iets hoeft te installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat denk ik niet.

1. niet iedereen wil internet en wel bijna wil iedereen altijd z'n programma's kunnen gebruiken. Dus ook op vakantie of als de internet verbinding er uit ligt.

2. programma's die je in een browser gebruikt zijn meestal een stuk trager. Volledige 3D spellen bijvoorbeeld zie ik nog niet zo snel binnen een browser draaien.

3. sommige programma's gebruiken grote bestanden. Neem bijvoorbeeld adobe premiere, als jij een HD film gaat bewerken en die is 20 GB wil je dat echt niet met een online tool gaan doen.

4. Zolang er landen zijn die datalimieten gebruiken (zoals in België) zal dit niet doorbreken.

5. Met online programma's ben je afhankelijk van meerdere factoren, internet, webserver enz. als 1 van die dingen uitvalt kun je al niet meer bij je programma's

6. Veel mensen zijn bang dat hun privé gegevens worden gestolen.

7. Zelfs al heb je al je programma's binnen een browser dan heb je alsnog een browser (programma) nodig ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Even voor de duidelijkheid ik denk zeker dat een heel groot deel van ons computer gebruik steeds meer in online tools zal worden gedaan. Ik denk alleen niet dat het ooit volledig het gebruik van lokale programma's overneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uiteindelijk wel.
Google heeft al google docs (ms office)
en zo gaan we langzaam maar zeker alles via internet doen, als de snelheden v internet eenmaal zover zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel, als het internet uiteindelijk zo uitgebreid is om al die gamedata snel genoeg naar je computer te kunnen sturen. Maar in principe is het handiger om alles op je eigen computer te hebben staan, want anders heb je soms nog wel eens een 'lag' of je internet valt misschien wel eens uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cloud-computing, dus.

Alleen al uit privacy-overwegingen hoop ik dat dit nooit gaat gebeuren. Een aantal grote bedrijven willen dit wel heel graag, want het maakt het veel gemakkelijker om achter onze persoonlijke gegevens te komen. Dáár gaat het ze om!

Begin er dus nooit aan. Zeg je Gmail-account op, zo je die hebt; zou een mooi begin zijn.