Waarom worden er veel kettingbrieven verstuurd via bijvoorbeeld een netwerk als Hyves?

Op netwerken als hyves worden er veel kettingbrieven verstuurd. Waarom eigenlijk?

EDIT: Ik bedoel niet waarom het op bijvoorbeeld Hyves wordt gedaan, maar waarom worden ze verstuurd? Niet op de manier waarop dus, maar hoezo?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Op het "Hoezo".Kettingbrieven hebben de bedoeling om zo veel mogelijk mensen te bereiken.Het ging vaak om geld te verdienen,wat bij de start van zo'n actie wel vaak lukte voor de deelnemers.Op Hyves en Facebook gaat het vaak om zo veel mogelijk adhesie betuigingen voor een of ander doel/persoon te krijgen.Hiermee probeert men dan bij een overheid of instantie te scoren!Ook
gaat het wel om veel adhesie te verkrijgen om iemand een mentale opkikker te geven o.i.d.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hyves biedt natuurlijk een heel gemakkelijke manier om snel een bericht te sturen naar je vrienden, dat is nu immers het grote voordeel van een sociaal netwerk. Waarom sommige mensen altijd kettingbrieven (door)sturen, is een goede vraag. Ikzelf heb er best een hekel aan, vaak omdat ze nergens op slaan ("Stuur dit bericht door of je account wordt verwijderd" enzo.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ketting brieven is al een oud fenomeen die steeds van medium veranderd omdat de technologie het makkelijker maakt. Vroeger kreeg je kettingbrieven nog per post, later en (en af en toe nog steeds) via de mail, maar zoals al eerder is aangegeven tegenwoordig kan je het een stuk makkelijker via site met sociaal netwerk zoals hyves en facebook. Simpel om het feit dat het makkelijk is (en naar mijn mening meer ergerlijk dan spam).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen zijn op de een of andere manier, in mijn ogen, dom en doen er aan mee, Waarom? Omdat ze aandacht willen of omdat ze een matig leven hebben en hopen met het versturen ervan meer geluk, liefde of geld te verwerven, Zal het helpen? Nee. Die dingen niet naar je toe omdat je een e-mail verstuurt maar omdat je ergens echt moeite voor doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar mijn idee doen mensen mee aan kettingbrieven vanwege sociale druk; je word namelijk aangemoedigd er word een suggestie gedaan van consequenties als je niet meedoet.

Kettingbrieven zijn naar mijn mening een menselijk equivalent van een virusmail.