Waarom ben ik na het wijzigen van mijn facebookpagina-link niet meer vindbaar op google?

Ik heb mijn facebookpagina de url link gewijzigd omdat er een spelfout in zat (facebook.com/paginanaam).
Maar nu als je op google naar mijn pagina zoekt komt er nog altijd de oude link met de spelfout bovenaan, en als je erop klikt staat er webpagina niet gevonden.

Hoe krijg ik mijn nieuwe facebook pagina link in de webresultaten van google?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Dat is omdat Google maar ééns per maand het internet afschuimt. En dus kan het wel even duren voordat het door komt.
Het aantal pagina's op internet is zo immens groot dat ze er een maand over doen om het hele internet in kaart te brengen.