Geeft deze site wel correcte informatie?

urlinformatie.nl mijn schoolwebsite [raayland.nl] zou 1800 euro waard zijn... nou ik denk dat een schoolwebsite met maar een tiental bezoekers per dag niet zo veel geld waard zou zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Deze websites geven, inderdaad, geen nuttige antwoorden. Zo zou www.Modelbouwonline.nl slechts €560,- waard zijn, en minder dan 10 bezoekers per dag hebben. Ik kan je vertellen dat er een hoger bedrag aan advertisement van Google binnen wordt gehaald, om nog maar niet over de sponsoren te spreken. Ook zijn 10 bezoekers per dag complete onzin: de site trekt plus minus 150 tot 200 unieke bezoekers per dag.

Daarentegen krijgt de website van mijn bedrijfje een hogere waarde toebedeelt, terwijl de domeinnaam voor ieder ander persoon onbruikbaar is en de informatie op de site niet relevant voor mensen die geen grafisch ontwerpbureau zoeken. En dan nog, komt hóóguit 5% van de aanvragen rechtstreeks vanaf mijn website.

De website van een school heeft vaak alleen waarde voor de school zelf. Een waarde is daarom ook niet te bepalen: je komt niet op een dergelijke website als je niet specifiek naar die informatie op zoek bent. Vind je andere informatie ben je zo weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, die site's geven onzin bedragen.

Vorige maand een URL gekregen die uit quarantaine kwam. (alleen 10,- aan kosten)
Volgens die site is ie 593,- waard..
Ik zou zeggen verkocht ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
oja: er zit al maanden (misschien zelfs jaren) geen website meer achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus jij denkt dat als ik naar jouw schoolleiding stap en zeg: "hoi, ik wil graag raayland.nl kopen voor mijzelf" en ik bied ze 1800 euro, dat ze dan zeggen "wow! bedankt!" en dat ze dat aannemen? Ik dacht het niet...

Maar inderdaad die sites zijn pure onzin. Je kunt dat nooit zo bepalen, het is gewoon aan de mensen om er meer of minder waarde aan te hechten.

Wat is de waarde van de foto's van mij en mijn eerste vriendinnetje? Paar cent papier, paar cent inkt? Maar voor 1800 euro doe ik die ECHT niet weg hoor...

Toegevoegd na 3 minuten:
Met dat laatste bedoel ik maar een extreem voorbeeld te geven van waarom urlinformatie.nl nooit kan bepalen wat raayland.nl waard is (of mijn foto's). Misschien zijn er wel grote plannen met die website, misschien komt er nooit iemand, misschien zijn er contracten m.b.t. die website, misschien is het wel de persoonlijke trots van de directeur, of misschien willen ze er toch al juist allang vanaf... Je weet het niet, althans ZEKER niet als je een computer bij urlinformatie.nl bent die dat uit moet rekenen met een of ander algoritmetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, er klopt geen hout van. Pas geregistreerde domeinen zijn al meer dan 500 euro waard en ze weten het zelfs op de centen te berekenen. Dat geloof ik dus niet. Het aantal bezoekers kunnen ze ook niet weten, hooguit schatten aan de hand van ranks e.d. maar ze kunnen het nooit zo precies weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo'n vermoeden dat de waarde die ze voor jouw site weergeven grotendeels gebaseerd is op het aantal links dat er vanaf jouw pagina loopt.
Mijn website heeft gelijke bezoekersaantallen dan die van jou, maar ipv de 2600 links die jij hebt, kom ik nog niet aan 200. Mijn website is dan ook maar "650" waard.

Maar daarnaast: Waarde heeft geen waarde totdat iemand daadwerkelijk bereid is dat ervoor te betalen. Ik denk echter niet dat er iemand 1800 euro wil betalen voor een site die minder dan 10 bezoekers per dag trekt. Ook al staan er 2600 links op.