Firefox Add-On: Hoe gebruik ik een andere netwerkverbinding voor Prive zaken?

In mijn laptop zit zowel een draadloze netwerkkaart als een nic.
Ik wil eigenlijk alle dataverkeer over de bedrade verbinding laten lopen, behalve Firefox.
Is daar een plugin voor dat ik dat voor elkaar kan krijgen?

Wanneer er geen kabel is aangesloten moet uiteaard alles wireless lopen.
Wanneer er geen draadlossnetwerk is, dient alles over de UTP kabel te gaan.

Ik zoek eigenlijk een add-on in de trant van SwitchProxy, maar dan voor het netwerk waar je mee verbindt.
Dat zoek ik dus voor het selecteren van en netwerkverbinding.
Wired of wireless. Niet Proxy A, Proxy B of Geen Proxy.

Standaard pakt je PC altijd de snelste connectie wanneer je er meer hebt, dus dat is in de meeste gevallen de wired/utp kabel (zeker in mijn geval, 1 gbps op de backbone).
Ik wil dus fx kunnen vertellen dat deze gebruik moet maken van de langzamere verbinding.
Reden:
Op mijn werk zowel het vaste netwerk waar ik ik mijn werk op doe.
Ook draadloos (apart) netwerk op een adsl-lijn waar ik privé dingen op wil kunnen doen zonder dat het in de logs verschijnt of dat ik word gehinderd door een filter.

Windows XP SP3
Office 2003
Internet Explorer 7
Firefox 3.5

Toegevoegd na 34 seconden:
Het webfilter verwijst naar een bepaalde pagina als ik naar een geblokkeerde site probeer te surfen.
Kan ik niet instellen dat bij (dreigende) verbinding naar IP 10.x.x.x gebruik moet worden gemaakt van wireless?
Dat kan je toch met Windows Routing Table aan de gang?
Soortement van blacklisten van een IP?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie tevens http://forum.fok.nl/topic/1325437

Het beste antwoord

Buiten het feit dat het veelal in een bedrijf niet de bedoeling is, directe verbindingen buiten de eigen firewall om met het internet te hebben, kan een optie zijn de proxy weg te laten; Internet Explorer probeert welliswaar eerst de LAN-verbinding, maar als daar een proxy wordt gebruikt (is bij veel bedrijven het geval), dan zoekt IE verder en komt via de Wireless uit op een directe internet verbinding en kan deze ook gebruiken. Dit is echter wel langzaam, aangezien elke pakketaanvraag de route opnieuw checkt.
Beter is het voor bepaalde sites een routetabel op te zetten voor de wireless verbinding (omslachtig, maar als het maar een paar sites zijn, is dit wel te doen.). Dit is eerder 'whitelisten' als 'blacklisten'

Omgekeerd, in de netwerkomgeving de wirelessverbinding boven de LAN zetten, dan wordt eerst het WLAN gevraagd en niet het LAN, maar dan zullen de overige (netwerk) applicaties en shares langzamer zijn.

Er bestaan ook auto-proxy programma's, maar of je daar vrolijk van wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord.
Helaas zitten wij met een transparante proxy, dus de eerst genoemde truc werkt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tunnel opzetten naar een PC thuis en vanaf daar doen wat men wilt? Dan heeft men gelijk alles thuis...

Andere antwoorden (1)

Ik ben er niet 100% zeker van, maar kijk eens of onderstaande software je kan helpen...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga daar vanmiddag eens even goed in lezen.
Bedankt voor de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarmee maak je een tunnel door het normale netwerk. Je gebruikt dan niet de WLAN verbinding.