Hoe site blokkeren via router voor 1 computer?

Hoe kan ik hier in huis een site blokkeren voor 1 computer via de router? En is dat uberhaupt mogelijk?

Het is een Zyxel router, welk type durf ik je zo even niet te zeggen. Het is wel een recente router.

Toegevoegd na 34 minuten:
Het is een Zyxel 2601HN.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Het beste antwoord

Ik heb zelf een Netgear router en die kent een "hoofdstuk"content filtering. Hierin kan ik precies aangeven welke site ik wil blokkeren. Dit kan tevens op keyword. Daar naast kan ik instellen welke IP adressen deze site WEL mogen zien. Alle anderen worden dus geblokkeerd.
Filtering binnen de router is dus wel degelijk mogelijk, alleen per router merk afhankelijk.
Als je aangeeft welke router je hebt kan ik wel een kijken voor je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net even gekeken, het is een Zyxel 2601HN. Zou geweldig zijn als je wilt helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hen de ( 344 blz tellende) handleiding van je router door gebladerd maar het ziet er naar uit dat je router deze functie niet ondersteund :-( .
Er zijn twee oplossingen:
- een router die dit wel ondersteund
- eerdergenoemde software installeren op de betreffende computer.Wellicht is het een optie om op desbetreffende computer ouderlijk toezicht in te stellen op een beperkt account terwijl je zelf het administrator account beheert, maar ik ken de situatie natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig, dankjewel! Jammer dat het niet kan, andere router is op dit moment geen optie dus dan misschien toch maar software.

Andere antwoorden (1)

Met een router kun je volgens mij sowieso geen sites blokkeren, wel kan je bijvoorbeeld een programma installeren waardoor die site niet meer te bereiken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan dat dan ook 'op afstand' zeg maar en enkel voor die persoon? Het gaat erom dat iedereen hier in huis die sites nog wel kan bezoeken, alleen degene waarvoor ik het blokkeer niet. Overigens is het verschillend qua OS wat wij hier gebruiken, er zijn een paar Macs en een paar Windows.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen op die pc (/Mac) een programma installeert dat die site blokkeert heb je er geen last van op de rest.