Waar kan je een domeinnaam anoniem registreren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je dat, als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil niet al mijn persoonsgegevens openbaar maken m.n. om het risico van spam zo klein mogelijk te houden.

Antwoorden (2)

Dat kan niet. Een domein moet altijd een rechtspersoon als eigenaar hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan uiteraard wel via een hostingprovider een domein registreren. Bij bv digitalus.nl komt dan -tenzij anders verzocht- digitalus als eigenaar op de papieren, en intern sta jij als eigenaar. Voor de wereld sta jij dus niet achter dat domein.

Toegevoegd na 16 minuten:
Na klachten over de term rechtspersoon: Een domein naam moet altijd een eigenaar hebben, hetzij een rechtsperson danwel een natuurlijk persoon. Dus anoniem gaat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet. Als het een .nl-domein betreft: je persoonsgegevens kunnen worden afgeschermd van de buitenwereld, maar je hostingprovider zal dan alsnog willen weten wie je bent, en evenuele brieven van advocaten en deurwaarders krijg je dan alsnog doorgestuurd. Wel is de wettelijke identificatieplicht voor domeinnaamhouders sinds januari afgeschaft.

Mocht je echt wat te verbergen hebben, dan kun je op zoek naar een bulletproof hoster, zoals prq.to (alles wat legaal is in Zweden, wordt door hen gehost)