Waarom zijn er zoveel zoekmachines? Want alleen Google wordt toch gebruikt?

Dit is dus een hele andere vraag dan "Waarom is Google zo goed?"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er gaat heel veel geld gemoeid met zoekmachines en sites in het algemeen. Omdat er veel geld met zoekmachines te verdienen valt zijn er ook veel zoekmachines.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

google kwam als een van de eerste, dus het is vertrouwd voor de meeste mensen.
Ook is google de meest uitgreide zoekmachine!!

Toegevoegd na 23 seconden:
en nee niet alleen google word gebruikt, je hebt ook Bing en dergelijke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen google kwam waren er een hoop andere... Yahoo
Altavista
Ilse
enz enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google was zeker niet de eerste. Zoekmachines als AltaVista, Alltheweb, Lycos, Yahoo, Ilse, Vinden waren eerder. Zeker AltaVista was in zijn hoogtijdagen (rond de eeuwwisseling) net zo populair als Google nu.