Waarom spreken ze op Hyves altijd van "respect" als ze bedoelen "vind ik leuk" zoals op facebook?

De buttons onder de berichtjes. Facebook heeft "like" of "vind ik leuk" met het duimpje omhoog. Bij Hyves vind ik het altijd zo lastig. Ik voel dan niet bijzonder respect, maar vind het wel leuk. Of is er een nieuwe betekenis van "respect" die gewoon hetzelfde betekent als leuk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Amadea
13 jaar geleden
Tot nu toe heb ik gedacht dat de term "respect" werd gebruikt om aan te geven dat je in je reacties de anderen in hun waarde moet laten. Dus dat je niet moet beledigen en schelden.....

Het beste antwoord

"Respect" betekent in deze content iets als "Goed", "Leuk". Als jongeren zeggen "Respect, man" bedoelen ze dus eigenlijk iets als "Wauw!" Dat "Wauw"-gevoel is zo'n beetje gelijk aan "Vind ik leuk" op Facebook, maar inderdaad: Respect heeft toch een iets zwaardere lading, hoewel jongeren (de algemene gebruikers van Hyves) deze lading niet zo belangrijk vinden. Natuurlijk probeert Hyves zich ook te onderscheiden van andere internetdiensten, die net zoals bijvoorbeeld YouTube, allemaal "Like" en "Dislike" knoppen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hyves heeft een andere look en feel dan facebook.

Hyves wilt graag een aparte identiteit hebben en niet precies hetzelfde overkomen als facebook.

Op hyves zitten over het algemeen meer jongeren. Deze gebruiken het woord 'respect' vaak in de content van 'vind ik leuk'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat Respect wel wat anders is dan "vind ik leuk"
Als je iets "gewoon leuk" vind, doe je geen respect. Ik reageer dan gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'respect' is een modewoord wat over gewaaid is uit de VS. Als je populair probeert te doen, en niets meer lukt om je gebruikers te houden, dan ga je dat soort worden ook op de site gebruiken. Jammer, want 'respect' is echt spreektaal.