hoe verander ik mijn startpagina 'mystartsearch' op chrome en internet?

ik kan niks vinden hoe ik het kan verwijderen, ook niet op deze site.
graag uitleg, want ik wil graag google terug als startpagina!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
SimonV
9 jaar geleden
Mystartsearch is een "PUP" (Potential Unwanted Program; letterlijk vertaald potentieel ongewenste programma). PUP’s bestaan uit ongewenste toolbars, browser plugins, en aanverwante software die vaak bij gratis software meegeleverd worden en al dan niet ongevraagd meegeïnstalleerd worden. Hopelijk haalt het gratis programma AdwCleaner deze voor je weg.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Of Malwarebytes (kies gratis versie).
https://www.malwarebytes.org/
In Malwarebytes kun je onder het tabblad Instellingen > Scanner Instellingen aangeven welke actie er ondernomen moet worden bij ongewenste programma’s (PUPs). Standaard staat deze optie vreemd genoeg ingesteld op “Weergeven in scan resultaten – niet selecteren voor verwijdering”. Desgewenst kun je de detectie op PUPs instellen op: "Weergeven in scan resultaten – en selecteren voor verwijdering". HitmanPro zou m’n derde keuze zijn:
http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro Het blijkt soms voldoende om de browser (dus bijvoorbeeld Chrome, Internet Explorer) te verwijderen en opnieuw te installeren.

Antwoorden (2)

allereerst zul je een malware scanner moet downloaden wordt deze download geweigerd
Ga dan naar veilige modus en installeer hem daar en doe daar ook de scan

Verwijder daarnaast in programma beheer alles wat met my search te maken kan hebben.
Bij het tweede programma wordt ook een gratis uninstaller aangeboden die al je toolbars etc kan opruimen

Tenslotte is het het beste als weer normaal opstart je google chrome helemaal te resetten. naar kale instellingen.
want ondanks dat je de toolbar hebt weggehaald zijn je startpagina niet veranderd
en via die pagina word de hele zaak weer binnen gehaald.
deze blijft vaak terug komen dus het beste is een kale google chrome er op te hebben
je moet dan wel alle ww voor facebook gmail ed weer invullen

iobit advance systemcare kan daarna ook een flinke opruiming doen.
capthavoc
9 jaar geleden
volgens mij als je naar crome gaat vind je linksboven 3 strepen.
dan moet je daar op klikken en dan op instellingen.
Dan naar zoeken en zoekmachines beheren.
En dan gewoon Google aanklikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Bij mij staan die strepen rechtsboven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat kan ook