Hoe werkt twitter?

Ik snap echt niks van die @ en #. Wat kun je ermee doen? Heeft iemand een aantal voorbeelden daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Met Twitter kun je berichtjes van maximaal 140 tekens sturen aan al jouw contactpersonen. In Twitter heten dat jouw Followers. Als jij een openbaar account hebt, kan iedereen die jouw account opzoekt die berichtjes ook lezen. Je kunt ook jouw account afschermen, dan lezen alleen jouw Followers wat jij twittert of tweet (die woorden worden door elkaar gebruikt, beide betekenen ze dat je een bericht verstuurt.)

@ staat voor de naam van iemand die twittert. Jij zou bijvoorbeeld @JCA kunnen heten. Als ik dan een tweet begin met @JCA, dan komt dat bericht alleen bij jou terecht en bij degenen die zowel mij als jou in de contactenlijst heeft staan.
Je kunt jouw contactpersonen ook een PM sturen, een private message. Die kan echt niemand anders lezen.

# noemen we een hashtag. Die zet je voor een woord dat je belangrijk vindt. Als je op zo'n #woord klikt, kom je automatisch in een lijst van tweets met datzelfde #woord. Je kunt daar weer zien wat andere mensen van dat onderwerp vinden.

Als je een account maakt en enkele vrienden toevoegt als Follower, ontdek je zelf wat voor mogelijkheden er allemaal zijn. Daarna kun je gemakkelijk jouw account uitbreiden. Bovenaan is een vakje waarin je namen kunt zetten van mensen die je zoekt. Zo kom je vanzelf bekenden tegen op Twitter.

Twitter is erg gemakkelijk om heel snel iets wereldkundig te maken, daar staat tegenover dat het belang soms ook flink opgeblazen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je dat @ nog ietsje beter kunnen uitleggen. Vooral dat laatste. Ik snap dat laatste niet zo goed. Maar voor de rest +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je die PM? Dat is inderdaad niet duidelijk zoals ik het hier beschrijf. Dus nogmaals:
Normale berichten typ je in een schermpje zoals je ook hier bij GV doet. Als je dan een tweet gericht aan iemand wilt sturen, maar gezamenlijke vrienden mogen meelezen, dan typ je een @ voor de accountnaam van die persoon. Als jij die persoon zou zijn, zou ik tweeten: "@JCA ga je mee koffie drinken?" Of zoiets.
Als ik echt prive iets met je wil bespreken, klik ik helemaal bovenaan op het Twitterscherm op de knop Messages. Dan krijg ik een heel nieuw scherm en daarin kan ik helemaal privé met jouw tweeten, zonder pottenkijkers.
Bij zo'n PM selecteer je vooraf al aan welke persoon je het richt, dan hoef je dus niet meer @JCA toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik een gerichte tweet stuur (@blablabla) dan kunnen al mijn volgers het ook zien of alleen de volgers die degene naar wie ik die tweet stuur en ik gezamelijk hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gerichte tweets zijn ook zichtbaar voor de mensen die jullie gezamenlijk (JCA én blablabla) volgen.
Verder kan bij een onbeschermde account wel iedereen jouw homepage aanklikken en daar lezen wat jij gericht hebt getweet. Als je niet wilt hebben dat de halve wereld het op kan zoeken, scherm je jouw account af. Dan kunnen alleen de door jou toegelaten followers op jouw homepage kijken. Een toegelaten follower van jou die géén follower is van blablabla, krijgt niet automatisch alle tweets tussen jullie op zijn scherm, maar hij kan ze wel zien als hij jouw homepage aanklikt. Als het helemaal privé moet blijven, stuur je dus een PM. Of een gewone e-mail, dat kan natuurlijk ook ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks! Je hebt het beste antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eindelijk kan ik er wijs uit!

Andere antwoorden (6)

Als je @ doet dan stuur je een kort berichtje naar die gene, je zou er dan een naam achter moeten doen bijvoorbeeld: @Jan
# is dat je er wat achter kan zetten wat iedereen kan lezen die hetzelfde er achter heeft gezet.
het kan elk woord zijn.
Succes 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gebruikersnaam van diegene die je wilt quoten (= antwoorden op wat iemand heeft gezegd)

#onderwerp en daar achter wat je over dat onderwerp wilt zeggen.
Bijvoorbeeld: #tvoh the voice of holland is een televisieprogramma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is het de wiewatwaar wat hyves heeft,
je kunt er in aangeven wat je aan het doen bent, wat je voelt en dergelijke . Dus gewoon de dingen die je kwijt wilt.
Je kunt tegen anderen praten door er een @*naam* te zetten en je kunt de status van anderen retweeten (overnemen) het is even uitzoekwerk, maar het is de moeite waard vind ik.
Ik vind twitter heel leuk.
Je kunt andere volgen, en die kunnen jou ook volgen, dat houd in dat ze jou berichtjes volgen en jij die van hun ;)

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ zet je in een tweet voor iemands accoundnaam als je zijn naam wilt noemen in een tweet of een tweet naar die persoon stuurt. Bijv. : 'chillen met @Kees' of '@Kees lekker gechilled gisteren!'. # wordt gebruikt om aan te geven waar je het over hebt, dus bijv. : gisteren bij concert geweest #geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat bloggen is? Twitter is eigenlijk hetzelfde maar je krijgt maar een klein aantal tekens per bericht. Je kunt mensen volgen. Mensen kunnen jou volgen. Je kunt je eigen posts 'taggen' waardoor je als anderen dezelfde tags gebruiken, het aantal berichten gegroepeerd worden. Hierop kun je zoeken. En alle gegevens worden realtime geupdate waardoor alles erg actueel is. Je kunt links naar foto's, video's en websites plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twitter is een uitlaatklep voor alle opmerkingen, gebeurtenissen en overige dingen die je met je volgers (lees: vrienden) wilt delen. Als je naar iemand een zogenoemde 'tweet'(lees: bericht) wilt sturen, typ je een @ met daar aan vast de gebruikersnaam van diegene. De #, genaamd hashtag weet ik niet zo goed uit te leggen. Hoop dat je hier iets aan hebt!