wat is nu toch dat foursquare!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Google het eens..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, zou zomaar eens kunnen werken..

Antwoorden (2)

Een onzinnig iets om mensen te laten weten waar je precies bent.

Toegevoegd na 45 seconden:
"Foursquare is een web- en mobiele applicatie die geregistreerde gebruikers de mogelijkheid biedt om vrienden te updaten over hun locatie (venue). Wanneer gebruikers inchecken op locaties, verdienen zij hiermee punten. Gebruikers kunnen deze zogenaamde check ins delen met de wereld via Twitter, Facebook of een combinatie daarvan. "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Foursquare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een toevoeging t.a.v. Foursquare om het beeld wat completer te maken. Foursquare wordt allereerst inderdaad door mensen gebruikt om aan anderen te laten weten waar men is. Je doet dat door in te checken: je positie wordt bepaald door de GPS in je telefoon, het programma Foursquare geeft je vervolgens de mogelijkheid om in te checken op de betreffende locatie. Je kunt er nog een aardig bericht bij typen en alle informatie naar bijvoorbeeld Twitter of Facebook sturen. Volgens de makers van Foursquare kunnen je vrienden je dan snel vinden en opzoeken (bv. als blijkt dat je in een kroeg staat, gezellig!).

Er is echter nog een duidelijke 2e groep Foursquare gebruikers, namelijk bedrijven. Zij kunnen hun bedrijf op Foursquare aanmelden. Neem het voorbeeld van een café. De caféhouder meldt zijn zaak aan bij Foursquare zodat elke cafébezoeker kan inchecken op de locatie via de Foursquare app. De caféhouder krijgt vervolgens informatie over al deze incheckende bezoekers: wie is er ingecheckt, op welke tijd vond het inchecken plaats, is de bezoeker al eerder langs geweest, etc. Vervolgens kan een caféhouder acties bedenken voor zijn bezoekers. Als je bijvoorbeeld 10x bent ingecheckt binnen een maand krijg je een gratis drankje, als je de 1e keer incheckt krijg je 10% korting, ben je de 100e inchecker van de dag dan krijg je een gratis portie bitterballen, etc. Door deze acties bekend te maken kan de caféhouder proberen meer mensen naar zijn café te lokken. Foursquare houdt de benodigde statistieken bij en geeft de incheckende klanten automatisch een signaaltje als zij aan de voorwaarde van een actie hebben voldaan. Zij kunnen zich dan bij de caféhouder melden voor hun "cadeautje". Kortom, Foursquare maakt het mogelijk heel gericht marketing te bedrijven.

Meer hierover vind je op: https://foursquare.com/business/merchants