Waarom kan ik geen uitzendingen kijken op mijn computer zoals: CSI gemist?! HELP ME PLEASE!!

Ik heb een Acer computer. ik zat laatst America's next topmodel te kijken maar ik kwam erachter de CSI Justin bieber afgelopen was. ik wou het dus terug kijken op deze site: http://www.rtl.nl/xl/#/u/0942da81-d832-35c1-963c-c6206f6f4f6e maar toen begon ie te laden en opeens stond er dit: de volgende plug in is vasteglopen : Silverlight Plug-in En kon ik hem dus niet kijken. Ik heb het vaker bij andere filmpjes. Ik vind het erg jammer . Ik hoop dat jullie een idee hebben ?! WILLEN JULLIE ME ALSTJEBLIEFT HELPEN?! Groetjes, Chloe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.3K

Het beste antwoord

Welke browser gebruik je? Ik vermoed Chrome, kan dat kloppen? Want die geeft vaker problemen met Silverlight. Wat je kunt doen is je browser updaten en het dan nog eens proberen. Blijft het probleem bestaan download dan een andere browser, bijvoorbeeld Firefox en daarin dan de Silverlight plug in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm . Ik zal het proberen Dankjewel !! Ja ik heb Chrome.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(:

Andere antwoorden (5)

Je hebt die Silverlight plug-in waarschijnlijk nog niet geïnstalleerd. Als het goed is krijg je bij die mededeling dat Silver light plug-in is vastgelopen de optie om Silverlight te installeren.

Ik heb trouwens ook gemerkt dat ik veel uitzendingen niet kan kijken via de browser Google Chrome, mijn standaard browser. Dus kijk ik alles (Uitzendinggemist.nl, RTL gemist etc.) via Google Windows Explorer. Daar heb ik dus ook Silver Light geinstalleerd en alles werkt nu prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik had het geinstalleerd en toen deed ie het niet en toen wou ik het nog een keer installeren en toen stond er dat ik dat al had gedaan. op uitzendinggemist kon ik het niet vinden. ik denk dat ik het ga proberen via Internet Explorer kan dat ook ? ? ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, via Internet Explorer werkt het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke is goed dankjewel ik ben het nu aan het kijken. Mijn internet explorer doet het namelijk Langzamer dan Chrome.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JAAA hij doet het ! maar alleen als ik het wil zien moet ik 1.30 euro betalen. Dus ik ga hem niet kijken. Jammer. Weet je wel waar je CSi afleveringen gratis kunt kijken op welke Site ? of zal ik anders een nieuwe vraag gaan maken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beschermd materiaal. Het rechtenbeheer (DRM) is ook de reden waarom Silverlight op Chrome soms vast loopt. Het is auteursrechtelijk beschermd materiaal en je kunt de uitzending niet zomaar ergens downloaden. Als je RTL gemist hebt op je TV kan je er wel naar kijken natuurlijk, maar dit kost ook geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je de meeste buitenlandse programma's / series zoals CSI nergens gratis bekijken. Heeft inderdaad te maken met auteursrechten enzo. Nederlandse uitzendingen zijn meestal wel gratis, maar niet alles: zo moest je bijvoorbeeld betalen voor uitzendingen van The Voice of Holland. Ik weet niet waarom dat zo is.
Je hebt dus problemen met de silverlight plug in.

STAP 1
In dat geval verwijder je die eerst via: Start menu - COnfiguratiescherm - Programma's verwijderen.

Selecteer Silverlight uit de lijst en verwijderd die.

STAP 2
Ga naar http://www.microsoft.com⁄getsilverlight

Installeer dan Silverlight weer opnieuw. Een handleiding (deze is bedoeld voor Magister, een pakket dat op scholen wordt gebruikt) kan je ook in jouw geval gebruiken:

http://www.reynaert.nl/dbdocs/attachment_127.pdf

Check status van Silverlight:
http://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default.aspx

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. Er zijn vaker problemen met Silverlight en uitzending gemist. Als je een Acer computer hebt met een AMD chip kan dit ook nog wel eens problemen geven. In de bron IQuality uit 2010 lees je meer over de problemen en oplossingen.

Toegevoegd na 5 minuten:
NB. De link onder STAP 2 werkt niet meer. De nieuwe deeplink staat in de bron.

Toegevoegd na 13 minuten:
--- Toevoeging voor Chrome ---

De problemen zijn meerdere keren gerapporteerd en ik vermoed dat het te maken heeft met beveiliging van het filmpje (DRM).

RTL meldt dit probleem ook al in de FAQ:
http://www.rtl.nl/service/xl/

Sommige mensen geven op het Google forum aan:

"Overigens crasht ie alleen als je al naar fullscreen gaat tijdens het reclame filmpje. Als je wacht tot het reclame filmpje afgelopen is en daarna naar fullscreen gaat komt het probleem niet voor."

"je kunt ook de extentie IE tab installeren via deze link:
https://chrome.google.com/extensions/detail/hehijbfgiekmjfkfjpbkbammjbdenadd?hl=nl Als je die hebt geinstalleerd ga je naar de rtlXl site. Als de site is geladen klik je op de IE tab. De site herlaadt dan."

"Voor mij dochter even uitgeprobeerd hoe dit is op te lossen: Dit werkte direct:
Start het Microsoft Silverlight
klik op Toepassingopslag
haalt het vinkje weg bij Toepassingopslag inschakelen
bevestig met OK
Hierna Chrome opnieuw opgestart
Hierna werkte RTL gemist weer prima "

http://www.google.com/support/forum/p/chrome/thread?tid=6ec4d9c2ee8c04fe&hl=nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm .. . Dankjewel. Dat ga ik zo proberen. maar eerst ga ik proberen of het via Internet Explorer kan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke browser gebruikt normaal gesproken eigen plug ins, maar Silverlight is dacht ik cross browserplatform gebaseerd. Daarbij kan het best dat het in een bepaalde browser niet goed werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je nu specifiek iets vraagt over Chrome, breidt ik het antwoord ook uit met antwoorden voor Chrome. Mocht je liever daarmee willen werken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm. het is al gelukt. ik kan het via internet explorer kijken maar als ik het wil kijken moet ik 1.30 betalen. en dat wil ik niet. Kijkt u veel naar CSI ? misschien weet u wel een site waar je gratis aflevereingen kunt kijken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem zit ook in Chrome in combinatie met de beveiliging. Het is niet mogelijk om de serie gratis op een legale manier via het internet te bekijken. Het materiaal is auteursrechtelijk beschermd en daarom vraagt RTL er geld voor. Ik heb zelf RTL gemist op mijn TV, maar moet daar ook voor betalen. Het enige wat mogelijk is dat iemand het programma opneemt en je het daar bekijkt. Verspreiden via het internet is verboden.
Ik kijk gewoon - met vrijwel elke browser- op de volgende website, om gemiste programma's terug te zien van bijna alle grote publieke omroepen + de commerciëlen !!

http://tvtutti.nl/

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 4 minuten:
TIP: Als je op deze website op LIVE drukt ..krijg je alle FTA zenders ook meteen te zien,volledig GRATIS .

*
FTA=Free To Air (Vrij te bekijken zenders)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je Google Chrome gebruikt klopt dit inderdaad. RTL-gemist heeft een probleem met het aanbieden van programma's in deze browser. (zie ook FAQ op de website). Het beste wat je kunt doen is dus met internet explorer of firefox
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook gewoon bij gewone Internet Explorer kijken. Zelf werk ik altijd met Chrome, maar wanneer ik iets wil terugkijken, gebruik ik hiervoor Explorer.