Dit is wel mogelijk. Het ligt wel aan de email-aanbieder die is gebruikt. Indien bijvoorbeeld deze mail afkomstig van gmail.com is dan lukt dit niet.
Je kan de headers bekijken. Het hangt er vanaf hoe je je mail leest. Lees je je mail op een internetpagina dan moet je daar naar uitgebrijde informatie kijken. Lees je het in een emailprogramma zoals outlook dan kun je op de eigenschappen van dit bericht kijken naar de headers.
Let wel, met een ip-adres kun je zelf weinig. Als je vermoedt wie deze mail heeft gestuurd dan kun je kijken of niet annonieme mail van deze persoon van hetzelfde IP is verstuurd. Door middel van de headers lezen.
Meer info in de link bij bron.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks voor de hulp :-)

Andere antwoorden (3)

Niet als leek, tenzij je goed bent met computers of de database van de politie/overheid mag gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mogelijkheid is er om van een anoniem mail adres het IP adres achterhalen. Echter of u dit kunt is een anderen vraag, of hoe u dit kunt doen.

Er zijn hier verschillenden mogelijkheden om dit te achterhalen, echter zijn niet alle mogelijkheden legaal. Als u bedreigd bent door dit anoniem mail adres kunt u contact met de politie opnemen en hier aangiften van doen.

Als u ongewenst mail krijgt kunt u uw ISP(Internet Service Provider) bellen om te verzoeken het email verkeer van deze "persoon" te blokkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoelt: kun je uitvinden wie je een mail heeft gestuurd? dan is het antwoord: hoogstwaarschijnlijk niet.
Als je bedoelt: kan iemand achterhalen dat ik een mail heb gestuurd? dan is het antwoord: hoogstwaarschijnlijk niet. Let wel : Mocht het noodzakelijk zijn een afzender te vinden dan is dat altijd mogelijk, maar juridisch heel lastig. Deze gegevens liggen bij je service provider. Overigens is privacy op internet een heel relatief begrip, daar veel mensen vrijwillig hun gegevens op straat gooien via Hyves, Facebook, spelletjes , enquetes enz. kan voor een geoefend internetter heel veel achterhaald worden.