Wat is de veiligste (meest anonieme) manier om filmbestanden te downloaden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik zou zeggen via nieuwsgroepen en dan inderdaad met encryptie zoals hiervoor aangegeven werd.

Om dit het beste te laten werken heb je wel een betaald account nodig bij een nieuwsgroepprovider, maar dat is dan bij voorkeur een Nederlands bedrijf dat aan allerlei privacyregels gebonden is. Zo mogen je gegevens niet zomaar vrijgegeven worden.

Het voordeel van bovenstaande methode is dat het vrij vlot kan gaan met downloaden, een DVD binnen een uur binnen hebben is bijvoorbeeld heel goed mogelijk.

Downloaden van muziek en films is in Nederland inderdaad (onder voorwaarden) legaal, het downloaden moet voor eigen gebruik zijn en je mag 'slechts enkele exemplaren' maken van de thuiskopie die je op deze manier creëert.

Zie eventueel link voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
P.S. Software mag je niet zomaar downloaden, maar dat was de vraag niet. Hier zijn ook wel weer uitzonderingen op, bijvoorbeeld bij freeware en bepaalde licenties.

Andere antwoorden (5)

Met encryptie en via een proxy.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Via een proxy? ben je wel ff bezig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Via een goede proxy hoeft nauwelijks langzamer te gaan.
Waar ben je bang voor? In Nederland is downloaden niet illegaal.
Nog niet....
AWM
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Oké. In dat geval: ga films downloaden via Usenet. Wordt lid van een commerciële newsserver die SSL encryptie heeft.
Verdere uitleg over Usenet:
http://www.binaries4all.nl/
Ik begrijp het hele download gedoe niet?
Het is traag en kost je persoonlijk veel tijd.
Tussen de 10 en 25 euro kan ik elke film kopen die ik wil. Waarom dan toch dat gedoe?
Als ik echt een film wil zien die me te slecht lijkt om te kopen huur ik hem voor 5 euro. So what?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neerlaad omdat ik dan mijn stoel niet uithoef, de nieuwste films (nog niet in de handel in NL laat staan in videotheek).
Het gaat sneller dan op en neer naar de stad en het is nog gratis ook.
Drie muisklikken en een uurtje iets anders doen en de film staat op mij te wachten.
(Inderdaad nieuwsgroepen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. Je kan alle films tegenwoordig vanuit je stoel kopen
2. Wat is er mis wat wat geduld om te wachten tot een film uit is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Downloaden is: Voordeliger Sneller (een downloaden film duurt tegenwoordig nog maar 10min) Geen reclame (ik had laatst eens en film gekocht, en daarbij moest je de eerste 10 minuten reclame gaan kijken) Milieuvriendelijker (je hebt geen transportkosten, doosjes schijfjes en ander papier) Leuker (het is een soort sport om een film zo snel mogelijk te hebben)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voordeliger: niet mee eens. de kwaliteit is vaak slechter, ik moet het nog op een dvd burnen, vaak gedoe met ondertiteling, geen extra's. Helemaal niet zo voordelig dus. Sneller: nee. In 10 minuten heb ik 30 films gekocht via internet of inde winkel. Reclame: hmm ok, maar je kan doorzappen Leuker: ok dat is persoonlijk. ik vind het luek om een verzameling met films te hebben die ik zelf klassiek vind.
Een meest anonieme manier om filmbestanden te downloaden is er niet, het blijft namelijk via internet en daar kun je helaas niet anoniem op terecht. Tenzij je je eigen IP adres via een programma constant laat veranderen.

Via niewsgroepen, is het inderdaad mogelijk om wel snel en veilig (voor je computer) om te downloaden. Een aanrader is http://eweka.nl/. Deze kost 7.50 per maand. De informatie over het gebruik van nieuwsgroepen is het inderdaad handig om http://binaries4all.com te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eMukle via obfuscated connections is ook redelijk anoniem...

Je bent op het internet idd in zoverre nooit anoniem, omdat je IP-adres altijd bekend is (door TCP/IP die moet weten naar welk IP adres je pakketjes moeten).

Wel kun je onduidelijk maken WAT je aan het downloaden bent. Dit is wat protocol obfuscation doet.