Hoe kan mijn pc sneller internet video's afspelen als vanouds? Wordt steeds langzamer. Heb registries geschoond, defragmenter gebruikt etc.

Pentium 4 CPU 3.00 GHz klok 2.99 GHz 1.00 GB Windows XP. internet verbinding 54 mbps

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je zou eens kunnen kijken wat Systeemherstel doet. dan ga je zover terug in de tijd dat je computer het best deed. Dit kan je(datum) aangevenin het programma e.e.a. heeft geen invloed op je programma,s.Verder inderdaad eens een keer clean maken is ook een optie. je zou eerst ook eens kunnen proberen CCLEANER te installeren die je computer eens laten opruimen. Dit progje gooit alle cookies eruit en maakt je prullenbak schoon etc. als je veel op het internet zwermt regelmatig dit doen dan hou je veel weg. Verder zou ik als je veel met video's doet het geheugen ophogen naar 4 gb. er wordt wel gezegd dat XP maar tot 2 gb herkent maar als je ruimte hebt om het te doen moet je het echt eens proberen. Je kan ook 2x 2 gb nemen. wel even kijken of je moederbord en de geheugenbanken dit aankunnen maar zo te zien hoeft het geen probleem te zijn. Ik heb er hele zware muziekprogramma's onder draaien en het werkt perfect. als dat echt niet niet lukt dan alles opnieuw erop.
Succes
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heren allen bedankt. ik ga de optie van geheugen erbij "prikken" proberen. windows opnieuw installeren lijkt me een te grote job.

Andere antwoorden (2)

Het is vervelend, maar soms is het enige dat helpt even helemaal opnieuw beginnen. Dus echt Windows opnieuw installeren. Dat is een rotklus, want je moet eerst al je gegevens veiligstellen en al je software opnieuw installeren, maar moet je eens opletten hoe snel je PC dan weer is.
AWM
14 jaar geleden
Inderdaad je systeem een keer helemaal van voor af aan opnieuw installeren. Maar ik denk ook dat je met 1 GB werkgeheugen (RAM) wat weinig hebt voor video's. Bij het bekijken van video's wordt er namelijk continu naar het werkgeheugen geschreven en weer hieruit verwijderd. Aangezien het maar 1 GB is zit het geheugen dus snel vol en kan het beeld gaan haperen. Tegenwoordig kost een geheugenmodule van 1 gb afhankelijk van het type maar rond de 15 euro. Ik zou er als ik jou was gewoon een module bijsteken en zo je systeem upgraden naar 2 GB.