Traag internet

Ik heb hier internet volgens tele2 20mb/s maar de maximale snelheid met downloaden ligt rond de 800-1000kb/s waar kan dit aan liggen? Mijn computer zelf is goed genoeg dus daar ligt het niet aan, en ik heb ook ergens gelezen dat het aan mijn NAT kan liggen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je moet in dit soort gevallen rekening houden met de eenheden. Waarschijnlijk heeft Tele2 geadverteerd met bits per seconde (b/s) en geef jij je download snelheid aan in bytes per seconde (B/s). Je hebt dus 20 Megabit downloadsnelheid wat neer zou komen op een downloadsnelheid van 2,3842 MegaByte.

Het verschil tussen de theoretische 2,3842 MB/s en de daadwerkelijke 800 - 1000 Kb/s kan zitten in de afstand tot de server en de verbindingen tussen jouw computer en je netwerk en jouw netwerk en met het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mocht u laatst nog zijn overgestapt dan duurt het wel even voor u op de snellere verbinding zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zitten al 3-4 jaar bij tele2 dus daar ligt het ook niet aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook zo zijn dat u misschien uw computer belast of dat u iets aan het downloaden was tijdens de speedtest
Bij een tot 20MB ADSL abo is 1000kb een prima snelheid hoor! Dat je de 20MB niet haalt kan door veel factoren komen, zoals de afstand tot de centrale e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, maar kan de snelheid ook veel achteruit gaan door factoren binnenshuis? Bijv (verouderde) router of modem?
Als je even surft naar tele2 internet, dan zie je niet staan, zoals je schrijft 20mb/s, maar TOT 20mb/s.
Dat betekent gewoon, dat als je heel veel geluk hebt, en de omstandigheden zijn ideaal, het weleens zou kunnen zijn, dat je 20mb/s haalt.

Je provider dekt zich met het woordje TOT in, het is de waarheid, en hij veronderstelt, dat veel mensen tele2 nemen omdat het ook werkelijk 20mb/s is. Bijna alle providers geven zo de snelheid weer. Beetje onzinnig vind ik, want het zegt eigenlijk niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook gekeken of die 20MB/s bij jou wel mogelijk is via de postcodecheck?
Niet overal kan daadwerkelijk die 20 MB/s gehaald worden.
Zelf heb ik 4 MB/S want bij mij kan het max tot 6 MB/s komen. Als ik het abbo tot 20 MB/s zou nemen krijg ik nog steeds maar max 6MB/s. Heeft te maken met de kabels die er liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft het niks mee te maken
Zie het zo
Aparatuur provider 20 mbit gaat door allemaal rekken door de grond na een kast die het door stuurd na uw huis

De provider heeft wel de 20 mbit geleverd komt alleen nooit aan helaas niks aan te doen!:(
Al moet ik zeggen dat vdsl en glas vezel van KPN wel die snelheden haalt!