Wat is het voordeel van Gmail boven gewone email?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
15.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waarom is gmail geen gewone mail?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mail van de provider denk ik dat hij bedoelt. Dus je @xs4all, etc..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad bedoel ik de mailbox die ik via mijn provider gekregen heb.
Verder heb ik al veel interessante reacties gehad.
Bedankt allemaal!

Het beste antwoord

Ik ervaar twee grote voordelen :

-alle post is en blijft online, dus mijn computer loopt niet vol met onzin, ik bewaar alleen dingen die ik ECHT wil/moet bewaren, en heb er verder geen omkijken naar. Bovendien wordt ook de meeste spam tegengehouden. Ook het gebruik van Outlook (met alle vastlopers en problemen die daar bij horen) wordt me bespaard.

- Als je van provider wisselt, om welke reden dan ook, blijft je emailadres tenminste het zelfde. Ik ben na mijn emigratie weken, maandenlang bezig geweest echt OVERAL mijn oude email te corrigeren, voor zover nog mogelijk. Dat gebeurt me geen tweede keer ; gmail mag blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik neem aan dat je met gewone mail, de mail bedoeld van je provider of iets dergelijks. Wat het verschil is, is dat met Gmail de mails op de server blijven staan en bij de 'gewone' mail deze op de PC worden gezet zodat je een oneindige inbox kan hebben.

Het kan zijn dat ik iets anders als 'gewone' mail heb gepakt, maar ik neem aan dat je dit bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het grootste voordeel van een webmail, zoals Gmail, hotmail en live mail, vind ik dat dit altijd kan blijven bestaan.
Als je het mailadres van je provider gebruikt en je stapt over op een andere provider krijg je een nieuw mailadres en moet je iedereen daarover informeren en al je aangemelde sites wijzigen (je mailadres).
Verder voordeel vind ik dat alles op de server blijft staan en dat het heel makkelijk binnen je browser werkt.
Een mailadres van de meeste providers werken niet zo handig in een browser want zijn daar eigenlijk niet voor gemaakt en zijn alleen als back-up, dus op vakantie bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het verschil met mail dat je in outlook of anders email programma binnenhaalt of web-based mail wordt bedoeld

Tegenwoordig is dat verschil er eigenlijk niet meer
je "gewone"mailadres van zeg maar je provider kun je ook op halen via webmail .
maar het grote verschil is dat je bij je "gewone mail waarschijnlijk niet zoveel ruimte hebt dus er kunnen geen al te grote mails mee worden ontvangen.
en bovendien kan je die mail ook maar op 1 manier lezen

Bovendien als je dan nog een je "gewone"mail ophaalt met een email programma als outlook of windows mail o.i.d
dan loop je grotere kans je mails kwijt te raken als je pc er eens mee ophoud.

gmail wordt bewaar op een mailserver
Buiten je computer dus
is bereikbaar met elke willekeurig computer zolang je ww maar weet ed
dus als je pc eens crasch dan verileis je gen enkel mailtje
dat geld in de meeste gevallen tegenwoordig ok wel voor mail van je provider
maar is maar op 1 manier te bereiken

Gmail heeft daar weer als voordeel dat je deze ook kunt instellen om emaillinks op webpagina te koppelen
zonder tussen komst van een email programma
capthavoc
12 jaar geleden
Wat ik erg fijn vind aan gmail dat hij een conversatie bij elkaar houdt. Dus de reply's en de antwoorden etc, blijven in een mail staan. Dit maakt zoeken makkelijker en je houdt alles goed bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met kriz kan ik het wel eens zijn! Ikzelf werk op Universiteitscomputers en daar blijft niets erop staan als er weer eens 'onderhoud' is gepleegd. Ze stelden daar altijd standaard Hotmail in maar daar zit een groot nadeel aan: niemand wil een bericht van Hotmail ontvangen!!!
Eén keer kreeg ik commentaar: "Hé joh, schaf eens een echte mailbox aan en niet deze, daar zit een duivel in" en sindsdien gebruik ik Hotmail voor bedrijvenverkeer en Gmail voor privè-verkeer alsook hun automatische zoekdienst naar kernwoorden (in mijn geval Klimaat en Bliksem) zodat ik elke dag (of per week naar keuze) 2 mails van Gmail aan mezelf krijg met de nieuwste informatie op mijn vakdomein.