Ik ontvang Spam in mijn mailbox met m'n eigen e-mailadress als afzender. Da's eng...., hoe eng?

Voor zo ver ik weet is alles gedaan om 'aanvallen' van buitenaf op mijn computer af te schermen en/of te blokkeren. Hieronder een voorbeeld van een mail die door 'mij' is verstuurd, en die ik dus ontving:

Hi!,
West Union Group Company is currently hiring representatives in EU in order to provide proper customer care to our well respected clients.
If you are communicative person who can handle a proper customer care, we would like to welcome you to our team!***

We offer:
- Flexible schedule
- Good salary
- We pay-off all taxes for you
- Insurance

To get more information, please fill up the form below and send it to Delmar@hiring-wug.com

First Name:
Last Name:
Country:
E-Mail:
Contact Number:
Time available to talk to us:

Attached resume is preferable

Call Managers will contact and provide with all information you need

***This position is avalible only for Europe

Best Regards HR Management of West Union Group

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat is minder eng dan het lijkt. Er is een naam voor: Spoofing. De afzender doet net of het van jou afkomstig is. Je adres kan van het internet zijn geplukt (door een soort zoekmachine), maar het kan ook zijn dat iemand anders zijn PC besmet is met een programma dat e-mail adressen uitleest.

Als een dergelijke mail naar iemand wordt gestuurd en niet bezorgd kan worden stuurt de mailserver het naar de afzender terug en komt het in je mailbox. Je kunt de mail het beste verwijderen en er niet op reageren.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat je even kunt doen is het volgende:

Rechtsklik op de mail en kies voor Berichtopties. In andere e-mail applicaties kan het ook Internet Headers genoemd worden. Zie afbeelding 1.

Bekijk de header. Bovenin zal je zien dat je eigen adres genoemd wordt als afzender en return path (waar het naar terug wordt gestuurd als het niet aan komt), maar dat verderop in de header een ander adres staat dan jij, zoals in de laatste afbeelding. ik heb in de afbeelding mijn eigen adres even wit gemaakt. Je ziet dat het van een russische mailserver (.ru) komt en dan naar mijn adres wordt gestuurd.

Toegevoegd na 7 minuten:
hetzelfde kan je doen door een mail aan jezelf te sturen. je ziet dan wel de verschillen achter het gedeelte "received: from " staan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hoi ik krijg de mailtjes sins mijn gv account bestaat.
onder mijn pagina of instellingen zie je je email staan. haal je dat weg krijg je gaan mail meer maar heb je ook geen gv account meer. gewoon ongeopend weggooien.