Ik heb een laptop die met een kabel vastzit aan mijn router. Als ik draadloos wil werken en de kabel loskoppel heb ik geen internet. Wat doe ik fout?

Mijn Asus laptop kan geen draadloze verbindingen vinden ondanks het feit dat de router werkt en ik er 3 andere computers op heb draaien. Als ik de kabel loskoppel geeft hij aan dat de lan verbinding niet werkt Hoe kan ik mijn Asus toch via de router draadloos laten werken?

Toegevoegd na 3 uur:
Mijn provider is UPC. De router is Netgear wnr 2000 en mijn laptop is Asus A7V. Ik kan geen draadlozenetwerkverbinding instellen.Hoe kan ik mijn laptop daar voor aanpassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat kan een driver probleem zijn maar het kan ook zijn dat je de router bv. op N hebt staan en de draadloze kaart maar G is, een kanaal veel te druk is (ander kanaal kiezen op router), etc.

Foutieve instellingen kunnen natuurlijk ook een oorzaak zijn, je zult dus moeten weten of de instellingen van je router en PC juist zijn.

Toegevoegd na 7 uur:
A7V series van Asus, MiniPCI 802.11/a/b/g (Optional)
Dus, zit er een draadloze kaart in of niet? Ga hiervoor naar apparaatbeheer via rechtermuisknop op deze computer, hardware tab, ... en kijk bij netwerkadapters of kijk voor (nog) niet geinstalleerde apparaten.
Bij geen onboard draadloze kaart is een draadloze USB stick dan wellicht een goede optie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Staat de draadloze verbinding van je laptop wel aan?
Meestal is deze aan en uit te zetten met een speciale toets, of anders via startknop / configuratiescherm / windows mobiliteitscentrum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor zo'n vraag hebben we meer informatie nodig om je goed op weg te kunnen helpen.

Wie is je internet aanbieder?
Wat voor router heb je? (merk en type)
Wat voor laptop heb je? (merk is asus maar welk type)

met deze gegevens moeten we een heel eind kunnen komen!