Stel : Al Qaida creeert het oneindige zelfcreerende virus? Is dit de echte catastrofe?

Al Qaida zou vlgs sommige bronnen over enorme geldsommen beschikken via allerlei organisaties? Is het dan niet ondenkbaar dat er zulke dingen kunnen gebeuren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het doel van Al Qaida is het stichten van een islamitisch wereldrijk, niet het uitroeien van alle mensen. Experimenteren met virussen lijkt me geen zinnige oplossing. Het is gewoon veel te riskant, en de kans van slagen lijkt me ook klein.

Toegevoegd op 25-06-2009 16:00:24
Of bedoel je computervirussen? Dat acht ik al een stuk waarschijnlijker. Als Al Qaida een groot botnet opgebouwd krijgt dan kan het zeker de nodige schade aanrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al Qaida is de echte Skynet. Het is geen echte persoon, maar een verzameling van computervirussen.... :D Judgement Day is inevitable.

Andere antwoorden (9)

Iemand is je voor geweest met het bedenken van catastrofes voor de mensheid. Wat jij noemt is een van de minst catastrofale en waarschijnlijke. Neem maar eens een kijkje op onderstaande website en lees ook het (Nederlandstalige) boek. Er zijn veel zaken om veel banger voor te zijn, zoals een flinke meteoor of een supervulkaan. Zoveel dat je het allemaal weer kan relativeren en er om kan lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft helemaal geen zin - want dan zouden ze 't ook zelf niet overleven.

Trouwens door de evolutie zullen er altijd mensen zijn die imuum zullen zijn. Die zullen zich wel verder voortplanten. Voorbeeld: zo ook met een aantal vrouwen in Afrika die imuum zijn voor aids. Die bevolkingsgroep zal langzamerhand groter worden - net zo lang totdat aids geen probleem 'weg' is of totdat elk lang de medicijnen kan betalen en dat die medicijnen voldoende goed zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, geen enkele reden om de aandacht daarheen te laten gaan... Stel dat ik het niet geloof, dan mag ik stoppen met me druk te maken...

Stel dat je gelijk hebt, dan zullen er ook de gevolgen stellig zijn...

Al Qaida bestaat niet meer en de man Osama Bin Laden is allang dood...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al Quaida bestaat helemaal niet, is verzinsel van de Amerikanen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al queda en osama bin laden......... are they for real? Het is een organisatie met miljarden aan cash zo wordt gezegd, en elke keer als ze een boodschap hbben komt er een onduidelijk slecht hoorbaar filmpje met heel veel sneeuw via al jazeera de wereld in. Elke Jan Lul in Nederland maakt complete reportages van trouwerijen, geboortes en weetiknietwat, helemaal vlekkeloos. En een miljardenorganisatie weet een filmpje neer te zetten aar me ome Piet zich in de jaren 70 nog voor zou schamen. Kom nou toch eens mensen, we worden in de maling genomen.

Toegevoegd op 25-06-2009 17:10:09
o ja, en zeker is dat niet de echte catastrofe, er MOET een direct antwoord zijn he? anders word ik naar de reacties verbannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Sommige bronnen beweren"
Je kunt je natuurlijk ook afvragen welk belang bronnen hebben bij het beweren van dergelijke dingen; wie is er gebaat bij het in stand houden van inmiddels toch wel tamelijk onwaarschijnlijke fenomenen als Al Qaida en de macht van Osama Ben Laden?
Van Geert Wilders is het duidelijk welk belang hij heeft: hij begeert het 'pluche'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet niet geheel ondenkbaar.
tijdje geleden kwam het conficker virus ook online.
dat was niet bepaald skiddie materiaal.
alleen is al qaida niet de enige partij die baat heeft bij een talentvolle programmeur. dus de mogelijkheid is er wel maar of de kans dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren zich voordoet lijkt me niet haalbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen catastrofe. Niet alle computers zitten vast aan het internet, en Mac OSX en Linux kunnen volgens mij wel tegen een stootje.

En desnoods stappen we allemaal over op onze oude mobiele telefoons, deze hebben zoveel verschillende besturingssystemen dat nooit alles platgelegd kan worden en we nog steeds lekker kunnen mailen, chatten en downloaden :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer het een 'partij' lukt om via botnets of viri verschillende computer netwerken te controleren - lees overnemen dan krijgen we nog een hoop problemen.

Data dat vernietigd is kun je vervangen door een backup strategie. Het wordt pas echt een probleem wanneer data wordt aangepast. Omdat je dan niet weet wat nog juist is en vanaf wanneer het onjuist is.

Denk aan een technisch project - JSF. Wanneer dat ontwerp weg is, kun je het herstellen door een backup. Heeft iemand zonder jou medeweten aanpassingen gedaan, dan kun je flink nat gaan.