Ik krijg veel reclamemail in drievoud of soms nog vaker. Heeft dat er mee te maken dat ik enquetes e.d. invul en dat ik meerdere emailadressen heb?

Ik vul die enquetes altijd met één en hetzelfde emailadres in.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Hoe meer enquêtes je invult des te meer enquêtes je toegestuurd krijgt. Vaak zit je in meerdere deel-bestanden van eenzelfde enquêtebureau en daardoor kan het zijn dat je eenzelfde enquête meermaals krijgt toegestuurd.

In principe hebben het aantal emailadressen hier niks mee te maken.

Bij de meeste enquêtemails kan je jezelf makkelijk uitschrijven via bijgevoegde link.
Indien die link er niet is dan vink je dit soort mails aan als spam en dan verdwijnen ze automatisch in een boks die na enkele dagen alweer automatisch geleegd wordt. Dus als dit alles jou stoort dan is er altijd een oplossing.

Liefs en fijne dag nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk hier heb ik wat aan. Dat van die deelbestanden wist ik nog niet. Daarom heeft u voor mij het beste antwoord gegeven.

Andere antwoorden (2)

Als je die email adressen door laat sturen naar een hoofd email adres, is het logisch dat je veel mail 3 dubbel krijgt.
En ja meedoen met enquetes, levert vaak veel reclame mail op. Gebruik als deel oplossing, het gratis `Spamfighter`van Microsoft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik laat die e-mailadressen niet doorsturen en ik weet dat je door het invullen van enquetes reclamemail krijgt maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Toch bedankt voor uw antwoord.
Je hebt last van 'spam' !

Op het internet is je mail adres geld waard. Zeker als ook nog eens bewezen wordt dat de mail naar dat adres aktief gelezen wordt. (Het bewijs lever je o.a. door het invullen van die enquetes)

Daarnaast zijn computers domme dingen. Als je mail adres via verschillende bronnen binnenkomen (b.v. via meerdere enquetes) dan zien ze vaak niet dat ze de nieuwe enquete al naar het betreffende mail adres hebben verstuurd. Ze sturen het dus rustig in 3-voud, of nog vaker.

Denk er om, omdat je mail adres geld waard is zul je het moeten 'verkopen'. Geeft het alleen af wanneer het absoluut nodig is en er voldoende waarde tegenover staat.
Contacten met vrienden en familie zijn al snel waarde vol. Voor een raar wachtwoord op een obscure site... zelden.

Hier wat tips

Spam zijn berichten die u ongevraagd krijgt. Op uw mobiele telefoon, via internet of via uw fax. Spammers zijn bedrijven of particulieren die u ongevraagd berichten sturen. Met deze tips kunt u spam voorkomen:
Geen adres op internet zetten

Zet nooit uw e-mailadres op websites, internetfora, nieuwsgroepen of andere zogenaamde communities. Spammers hebben robots die automatisch op internet naar e-mailadressen zoeken. Zorg dus dat uw e-mailadres niet op internet te vinden is!

Wilt u vaak berichten op internet zetten? Gebruik dan een tijdelijk e-mailadres. Of maak een nieuw e-mailadres aan. Zo komen alle ongevraagde berichten binnen op dit nieuwe e-mailadres. En niet op het e-mailadres dat u bijvoorbeeld gebruikt voor vrienden en familie.
Nooit reageren op ongevraagde berichten

Antwoord nooit op spam. Als u een antwoord stuurt, weet de spammer dat u de boodschap wel leest. En dit is precies wat de spammer wil. De spammer zal u daarom juist nog meer ongevraagde berichten sturen als u antwoordt.

Bovendien kunt u alleen een antwoord versturen als u het bericht opent. Dan kunt u per ongeluk een link in het ericht aanklikken. Dit betekent dat u ongevraagd wordt doorverbonden naar een andere website. Met bijvoorbeeld nog veel meer reclame. Die links zien er soms uit als het kruisje dat Windows juist gebruikt om documenten te sluiten. Open onbekende berichten daarom nooit, maar gooi ze meteen weg!
Klik nooit in het spam-bericht

Sommige e-mails beloven u dat u nooit meer spam krijgt als u op een bepaalde link klikt. Deze link noemen ze soms een 'unsubscribe'-link. Maar meestal is de link vals. Als u er toch op klikt, stuurt de spammer u er juist nog veel meer.

zie reakties voor meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat het gewone antwoord vol was, hier de rest van de tips: Oppassen voor mogelijke virussen in spam Weet u niet wie u het ongevraagde mailtje heeft gestuurd? Gooi het mailtje dan meteen weg. In spam zit soms een virus of een computerprogramma dat uw computer kan beschadigen. Het kan ook andere computers beschadigen die berichten van uw computer krijgen.
Bescherm ook de e-mailadressen van anderen Stuurt u een e-mail naar veel mensen tegelijk? Verberg dan elk e-mailadres voor de anderen. U doet dat door alle e-mailadressen in te vullen bij het BCC-vak. Zo kan iemand die uw e-mail krijgt, niet zien aan wie u het bericht nog meer hebt gestuurd. BCC is een afkorting van 'Blind Carbon Copy'. Dit betekent dat u een kopie van uw bericht stuurt aan veel mensen, die niet van elkaar kunnen zien dat de ander het bericht ook krijgt.
Reageer niet op kettingbrieven Soms krijgt u een e-mail die u een prijs belooft als u het bericht doorstuurt naar vrienden of familie. Dit zijn vaak berichten van een spammer. Stuur dit bericht niet door. Want als u dat doet, krijgt de spammer ook de e-mailadressen van de mensen aan wie u het bericht doorstuurt.
Hoe kan dit? Meestal staat in het bericht dat u de e-mail tegelijk moet doorsturen naar de contactpersoon van het bedrijf dat de prijs geeft. Dit e-mailadres kan het mailadres van de spammer zijn. Mailt u tegelijk naar de spammer en naar uw vrienden of familie? En beschermt u de e-mailadressen van uw vrienden of familie niet? Dan kan de spammer al hun e-mailadressen zien.
Koop nooit via ongevraagde berichten Koop nooit van een spammer! Want met uw aankoop beloont u die methode.
Gebruik een spamfilter Spamfilters zijn kleine programma's voor uw computer die u tegen spam beschermen. De filters zorgen ervoor dat er geen spam in uw mailbox komt. Of ze zetten de spam apart in een speciaal postvakje. Zo hebt u minder last van spam. Soms hebben internetproviders de beste oplossing voor u: een spamfilter die zorgt dat spam niet eens uw computer in komt. Die spamfilters zijn dan ingebouwd in de 'webmail'. Vraag uw internetprovider of die ook zo'n spamfilter voor u heeft.
Geef indringers geen kans Spammers proberen via internet in uw computer te komen. Beveilig uw computer daarom goed. Installeer een 'firewall' die uw computer beschermt tegen indringers. Vraag bij uw internetprovider wat er mogelijk is. Misschien weet uw internetprovider een goede 'firewall'.