Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen draadloze verbinding met router mogelijk!

Nu ben ik geen leek op pc gebied. Ik heb er zelfs behoorlijk verstand van allemaal. Maar nu mijn vraag. Ik heb een Sitecom Gaming router. Daar staan 4 pc's op aangesloten en het werkte altijd perfect. 1 van de pc's weigert echter verbinding te maken met de router.
Ik heb de router gereset wat geen resultaat heeft gegeven. Harde reset router haalde ook niets uit. Vervolgens een andere draadloze netwerk kaart op de doelbetreffende pc geprobeerd. En weer geen resultaat. Heb de pc geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd.
En je raad het al, weer geen verbinding.

Wanneer ik verbinding wil maken en het wachtwoord ingeef dan maakt die heel even verbinding. Er staat dan iets van netwerkadres verkrijgen en dan is er ineens geen verbinding.

Wie kan mij hierbij helpen? Ik heb dus 4 verschillende draadloze netwerkkaarten geprobeerd, pc geformatteerd en me router gereset.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
950

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ten eerste probeer de PC via een kabel te verbinden. (Zijn de overige PC's draadloos of via kabel aangesloten?). Er kan een poortje op je router kapot zijn, maar ook de wifi van de router kan defect of overbelast zijn (zeker als er veel andere draadloze apparaten/routers in de buurt staan, vind je router geen vrij kanaal en wisselt continu van kanaal; dat komt je verbinding niet ten goede). Controleer ook de bekabeling zelf.

Soms, vraag me niet waarom, krijg je wel een draadloze verbinding, als je tevens via een netwerkkabel verbinding met je router maakt. Daarna werkt draadloos prima en kan je de kabel weglaten (gebeurt bij mij wel eens en ik weet niet waarom).

Driver van de draadloze kaart in overeenstemming met de adaptersoftware (bv. Intel PROSet Wireless heeft soms een andere driver in de utility dan op de kaart werkt)? Evt. ondersteuning van XP SP2? (onder SP1 werd WPA niet altijd ondersteund...). Staat MAC controle op je router aan (en kent deze ook je draadloze MAC's)? Heb je andere software draaien die invloed hebben op je draadloze verbinding (Vodafone UMTS software bv, firewall software, VPN-software, etc?).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Werkt het ook als je inlogt op je router (ip-adres van je router in explorer-scherm intypen) vervolgens dmz-omgeving op openzetten. Anders wellicht ip adres van de comp. toevoegen aan router. Niet weer formateren , nergens goed voor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt al flink wat gedaan, paar tips:

Werkt een ping van je probleem pc naar een van de andere pcs wel, oftewel heb je een basis netwerk wat al iets doet?

Gebruik je de zero conf van Microsoft of van een andere fabrikant (hp, acer, etc)?

Je kunt kijken naar nieuwe firmware van de sitecom (ervaring dat het niet echt degelijk spul is trouwens maar dat terzijde).

Statische adressen gebruiken ipv dhcp

Verbind je computer eens via cat5e kabel ipv draadloos, zelfde storing?

Schakel eventuele wifi hubs uit (die je netwerk uitbreiden)

Bestandsdeling enz op je pc uitzetten.

Kies een ander wifi kanaal, misschien stoort je buurman

Laatste tip is om een live cd van Ubuntu even te downloaden en te branden en daarmee je pc op te starten. Als die wel netjes de verbinding houdt dan weer je flink wat meer (ligt niet aan je hardware en inreastructuur).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding