- Hyves:
Hyves is een netwerk waar je alles wat half kunt vind ik. Je kunt foto's uploaden, je kunt elkaar krabbelen en je kunt een soort tweet (een Twitter berichtje) alleen het het daar een WWW (Wie, wat, waar?). Ook kun je je daar aanmelden op verschillende organisaties / spots.

- Facebook:
Is inderdaad een soort Hyves in het Engels, maar veel grootschaliger. Het heeft tientallen- /honderdenmiljoenen leden en pakt alles groots aan. Zo zijn er erg grote online spellen onder Facebook. Ook kun je veel dingen op websites koppelen aan Facebook, zodat men ziet dat je daar bent geweest en wat je precies hebt gedaan.

- Twitter:
Mijn favoriet, omdat je hier eigenlijk het leukste mee kunt. Het is een soort SMS'en, maar dan met een grote groep. Het is gewoon communiceren via korte berichtjes (Tweets) en op deze manier kunnen mensen je volgen. Is erg handig voor bedrijven om zichzelf te promoten, maar kan ook leuk zijn voor jezelf of als je je verveelt. Wat iemand voor mij zei, dat je alles bloot geeft is niet helemaal waar. Dit omdat je jou account kan blokkeren voor onbekenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb alleen hyves en twitter, hyves vind ik bet iets meer want daar kun je mailen krabbelen op elkaar reageren. Twitter is eigenlijk alleen tweets sturen en op tweets reageren,, net iets leuker vind ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
facebook is een soortement mengelmoesje van hyves en twitter.
Met hyves heb je een personelijke pagina met foto's enz, met twitter post je steeds berichtjes.
Met facebook heb je ook zo een fotoprofiel maar kun je ook berichtjes plaatsen.
Zelf ben ik van mening dat je je niet zo bloot moet geven aan jan en alleman, maar dat is mijn mening en ik heb het wel, maar ik gebruik het niet en upload ook nix dus heb ik het eigwnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op twitter schrijf je alles wat je aan het doen bent. Op Hyves heb je heel veel mogelijkheden, je maakt een profiel aan en je kunt profielen van andere bekijken en berichtjes sturen. Facebook snap ik het nut niet zo van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hyves is vergelijkbaar met Facebook, maar is alleen Nederlands.
Facebook is internationaal en dat is fijn als je veel buitenlandse mensen kent.
Op Twitter kun je lezen wat mensen de hele dag doen doordat zij korte berichtjes achterlaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo veel verschil is er niet
het is allemaal multi-media-socia
waarvan twitter het kortst opereert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
K gebruik twitter voor nieuws, ook handig sony games vacatures enzovoort