Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een laptop met internet USB-stick laten werken als het een wifi-punt is?

Toegevoegd na 13 minuten:
En dat wifi-punt wil ik dan gebruiken voor andere apparaten zoals mobiel en iPad zodat deze een wifi verbinding hebben voor internet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik je om wat verduidelijking vragen, bedoel je dat je bij een wifi-spot bent, en je wi-fi wil opvangen, of bedoel je dat je bij een wifi-spot bent en je draadloos internet via je usb wil ontvangen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als jouw laptop windows 7 heeft kan je dat zeker !
ik gebruik daar Connectify voor, gratis te downloaden en gratis te gebruiken. je kan het vinden op http://www.connectify.me/
Als je een eerdere versie van windows gebruikt dan kan het met " Virtual acccess point ", dat is een tooltje dat spijtig genoeg betalend is ( alhoewel er versies op het internet te vinden zijn die wel werken, zij het illigaal ;) )

Have fun and enjoy !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan niet. Wifi moet je laptop gewoon ondersteunen en heeft helemaal niks met een internet stick te maken. Je hebt een modem nodig, draadloos of met een router en die kan je met je iPad zoeken want een iPad ondersteund Wifi. Geen internet stick maar een modem dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je Internet USB-Stick sharen (vrijgeven) voor andere gebruikers. Feitelijk bridge je dan je USB-Stick met je WiFi van je laptop.

Toegevoegd na 54 seconden:
Dit kan overigens met Win XP, Vista en W7. Het kan alleen zijn, dat je daarvoor de Pro versie nodig hebt en dit met de Home-versie niet werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding