Waarom laat hotmail mijn voor- én achternaam zien in mijn uitgaande e-mails, als ik mijn privacy instellingen op 'privé' heb staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Je privacy instellingen hebben inderdaad niets met je naam bij de uitgaande mails te maken. De privacy instellingen zijn bedoeld om in te stellen of anderen jouw naam kunnen zien als onderdeel van het MSN-netwerk. Dat is een soort online community waar je automatisch lid van bent als je een hotmail-account aanmaakt, maar wat verder volgens mij bijna niemand gebruikt.

Je naam staat uiteraard wel als afzender bij je mails. Hotmail redeneert namelijk dat als jij iemand een mail stuurt dat ze dan ook moeten weten van wie de mail afkomstig is, dus de voor- en achternaam die je hebt ingevuld bij je profiel wordt bij elke mail als afzender meegenomen.

Als je dat niet wil, kun je het wijzigen door na het inloggen op je hotmailaccount rechtsboven (onder je naam) te klikken op ‘profiel’. Op het volgende scherm in de linkerbalk te klikken op ‘details’ en vervolgens in dat scherm te klikken op het woord ‘bewerken’ dat achter je naam staat. Dat is pal rechts van ‘details’ waar je vlak daarvoor op hebt geklikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het inderdaad gevonden, maar je moet wat in beide vakjes vullen: voor- en achternaam. Als ik het vakje achternaam leeg gaat, geeft het aan dat ik dat moet invullen. En dat wil ik dus nu niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan vul je daar toch iets anders in, zoals 5 kruisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of een underscore _
of gast38845

Andere antwoorden (2)

Omdat die instellingen niets met je naam te maken hebben. Ik weet niet of je hotmail online gebruikt, of met het Windows live mail programma, maar je kunt bij bijde je naam aanpassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar dat lukt mij dus niet: het instellen. Ik kan nergens deze optie vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat gebruik je? De online versie, of Windows live mail?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik niet... Ik heb nu wel mijn naam veranderd, maar het liefst zou ik geen achternaam willen vermelden, maar dat vakje moet wel ingevuld staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben ik bang dat je daar online niet veel aan kunt doen... Als je Windows live mail download, kun je daar ook de naam in vullen, maar dan in 1 regel. (Dus daar zou je de achternaam achterwege kunnen laten.)
Er staat mij iets bij dat ik vorig jaar een mail heb ontvangen van Hotmail dat die naam verplicht is en altijd weergegeven wordt om misbruik te voorkomen. Ik kan het nu niet zo snel vinden maar zoek nog ff verder.