Mailadres marktplaats achterhalen van geblokkeerde gebruiker?

Situatie is als volgt:
Ik heb op MP gisteren gereageerd op een advertentie. Echter, de verkoper zou mij deze avond mailen mailen over een tijd en plaats, want hij wist gisteren nog niet hoe en wat.

Allemaal mooi en aardig, dat stond dus. Vervolgens krijg ik van MP een mail dat verkoper als gebruiker geblokkeerd is want hij zou onbetrouwbaar zijn. Lijkt mij sterk, want de foto's waren gewoon goed en ik ga het ding toch ophalen, dus mocht het niet goed zijn koop ik het niet. Geen risico dus. Zijn naam+oplichting ook nog door Google gehaald, maar geen resultaat. Ik zie geen reden om het niet te doen.

Maar, de mailcorrespondentie die ik met verkoper had ging wel via het systeem van MP. Ik heb van verkoper geen eigen mailadres gekregen en ook geen mobiel nummer.

Nu is mijn vraag: ontvangt hij mijn mails via het gesprek dat onstaan is via het systeem van MP nog steeds? Ik heb het wel in mijn mailbox staan. En ontvang ik zijn mails nog als hij reageert erop? Of is zijn mailadres van MP nu ook verlopen en krijgt hij daarom mijn mails niet meer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
9.7K

Antwoorden (1)

Het mailsysteem van marktplaat gaat inderdaad via en door marktplaats heen, als hij als gebruiker geblokkeerd is kan hij niet meer op marktplaats.

Maar de reden dat hij onbetrouwbaar is en zijn account vergrendeld is kan betekenen dat de mailtjes die hij via marktplaats naar jou stuurt niet meer door marktplaats heen komen, dus ook niet bij jou aan komen. Of van jou bij hem aan komen

De kans is groot en het lijkt logisch, maar het blijft een aanname.

Je kan op de site van marktplaats contact opnemen over dit soort vragen op deze pagina:
http://www.marktplaats.nl/i/help/contact/
Kies "regels en beleid" -> "Verweiderd, verlpaatst of gedeactiveerd"

Zou je kunnen vertellen wat ze terug sturen ik ben ook best benieuwd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb zelf het beleid al doorgenomen, maar ik kon niets vinden dat expliciet antwoord gaf. Het is inderdaad wel logisch. Wel erg vervelend, want ik had een goede deal en ik ging het ding ophalen dus wat dat betreft was er geen risico: als het niet was wat beschreven stond kan ik dat zien en het simpelweg niet kopen. Hopelijk kan ik zijn mailadres achterhalen ofzo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb trouwens ook een mail gestuurd, ik zal hun antwoord ook posten.