hoe moet je weten hoe veel bijvoorbeeld:Op de bouwdoos van de locomotief staat: schaal 1:300. Dat betekent dat 1 cm van het model in het echt ... ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

300 maal zo groot is dus
13 jaar geleden
300 cm is. Dat is 3 meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...300 cm voorstelt.

Schaal 1:300 betekent dat de lengte van het model in werkelijkheid 300 keer zo lang is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1:300 betekent dus dat 1 cm in werkelijkheid 300 cm is 300x zo groot dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat 1 cm in het echt 300 meter is