Ik wil graag een eigen website maken, maar weet niet hoe?

Ik heb zou graag een website maken, ik ken een beetje van html en heb het programma visual studios om dat makkelijker te maken. Mijn website hoef ik niet absoluut zelf te maken met html het mag ook met een programma op het internet zoals wordpress, webklik, come2me. Het probleem als je het maakt op een Internetprogramma is dat je url altijd zo is: www.gekozennaam.wordpress.com en ik wil graag een programmatje op het internet waar er niets staat zoals '.wordpress'. Weet iemand een gratis programmatje op het internet of een site heel goede uitleg over html?

Toegevoegd na 1 week:
Mijn website is geworden www.vvlfantastico.wordpress.com, en je kan je domeinnaam verkorten met .tk
Bedankt voor alle reacties !!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Ik heb een bedrijfssite waar ondertussen al honderd uur lang aan geknutseld is. de link: http://thijmengames.nl.ae/

Ik gebruik google sites. Dit is voor beginners, maar ook voor experts. je hebt alleen een e-mail nodig. maak nie uit welke, want je kan met alle emails bij google inloggen.
ga da naar google.com en klik bovenmidden op meer, en dan op "sites"
dan opent een overzicht me je sites.
er is ook een button met "nieuwe site".

Kijk verder de onderstaande video:

Toegevoegd na 2 dagen:
http://leejoo.nl/ (of .com) is een supergoeie site voor html! ik gebruik het ook voor me eigen site. (en er gaat ronde dat marktplaats dat ook heeft gebruikt, en hyves ook!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik was tot een jaar geleden iemand die zo goed als niks met een computer kon totdat ik met mijn ProfielWerkstuk een site ging bouwen
Voor het PWS hadden we met 3 mensen 80 uur om eraan te werken dus we hadden alle tijd...
maar voor het begin heb ik een dergelijke site gebruikt als hieronder staat. Dit youtube filmpje zegt precies wat je moet doen.
http://www.youtube.com/watch?v=SlKpis6ZzN0

uiteraard heb je dan niet in een paar uur een echt mooie site, dus extra hulp van je omgeving of op internet is nooit verkeerd. Maar hiermee is een stevige basis gelegd.

(de internetsite zelf maken kost nog geen 3 minuten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet de de benodigde kennis hebt van HTML, zou ik toch Webklik,Webs, gratis websites proberen, als je daarmee hebt gerommelt, kan je nog overgaan op één van de bovenstaande sites aanmelden, of overgaan op een eigen domeinnaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik makkelijk beginnen, Begin dus eerst met een eenvoudige HTML webpagina.

Je kan altijd inspiratie opdoen door bestaande webpaginas een beetje proberen te kopieren...
(kijk eens naar de "bron/source", te vinden in je explorer bij de tab "view".)

Hier kan je vaak mooie HTML code van gebruiken.
Later kan je proberen om er kleine stukjes PHP tussen te plakken (helaas is deze niet te vinden in de source van andere webpaginas).

Ik noem expres PHP omdat dit een gratis te gebruiken programeertaal is.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar jij het onder andere ook over hebt is een eigen domein naam. Als je een account afsluit bij wordpress dan krijg je inderdaad zoiets als je hierboven noemt. Wil je echter iets als www.gekozennaam.nl, dan moet je dat bij een provider aanvragen met een hosting pakket waarop je je website kan bouwen. Op www.sidn.nl kan je zien of de door jou gewenste naam nog beschikbaar is.
Vaak bieden de grotere providers ook nog wel een pakket als sitebuilder aan bij hun abonnement, waarmee je snel een website kunt bouwen aan de hand van kant en klare thema's. Heel erg moeilijk is het niet en je hebt dan niet echt diepgaande html/php kennis nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk eigenlijk alleen met frontpage van Microsoft. Deze werkt echt perfect en is vrij makkelijk te gebruiken