Standaard zijn de tabbladen blauw. Maar als je bijvoorbeeld in een van die tabbladen via google een zoekopdracht uitvoert en je opent vanuit die nieuwe zoekopdracht weer nieuwe tabbladen, dan geeft hij de tabbladen die bij elkaar horen (zoekopdrachten en tabbladen met resultaten) een aparte kleur. Dat kan groen zijn. Als je weer een apart tabblad met een ander onderwerp/zoekopdracht opent en van daaruit weer nieuwe tabbladen kiest dan krijgen deze weer een andere kleur.

Het idee is om in 1 oogopslag te zien welke tabbladen bij elkaar horen, dat wordt makkelijker door bladen die bij elkaar horen dezelfde kleur te geven. In dit geval dus groen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kort samengevat:
Internet Explorer geeft vanaf versie 8 aan tabs boven in uw browservenster een kleurtje als ze een doorlink zijn van de vorige pagina die in een ander tabblad staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbeterde functies voor surfen met tabbladen

Als u een tabblad opent vanuit een ander tabblad, wordt het nieuwe tabblad naast het oorspronkelijke tabblad geplaatst en van een kleur voorzien, zodat u snel kunt zien welke tabbladen een verwante inhoud hebben. Als u een tabblad sluit dat deel uitmaakt van een groep, wordt er een ander tabblad uit dezelfde groep weergegeven.

Tabbladgroepen

Met tabbladgroepen kunt u op een eenvoudige manier zien welke tabbladen bij elkaar horen.

Door met de rechtermuisknop op een tabblad te klikken, kunt u het tabblad sluiten, de tabbladgroep sluiten of het tabblad uit de groep verwijderen. Via hetzelfde menu kunt u één of alle tabbladen vernieuwen, een nieuw tabblad openen, het laatste tabblad dat u hebt gesloten opnieuw openen of een lijst weergeven met alle tabbladen die u onlangs hebt gesloten en deze opnieuw openen.